نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

قرائت قرآن و تبیین احکام آن جدی گرفته شود + تصاویر ( 23 خرداد 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه قرآن کریم، برنامه اعتقادی، اخلاقی و احکامی مردم را در اختیارشان می‌گذارد اظهار کرد: قرائت قرآن و تبیین احکام آن در سراسر کشور باید پیاده‌سازی شود.

آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در پانزدهمین جلسه تفسیر سوره عنکبوت با بیان اینکه قرآن معجزه‌ایی از سوی خداوند است که بر پیامبری امی و بی‌سواد نازل شد اظهار کرد: دشمنان از روی عناد این معجزه را قبول نکرده و خواستار معجزاتی مانند سایر پیامبران چون شفا دادن بیماران، پدیدار شدن چشمه آب و تبدیل شدن عصا به اژدها و غیره شدند.

وی با بیان اینکه معجزه دست خداست و بر اساس مصلحت‌های زمانی و مکانی به هر پیغمبری یک معجزه خاص داده شده است افزود: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در جواب دشمنان که خواستار معجزات دیگر غیر از قرآن بودند، گفت: اگر شما حق‌طلب هستید با قرآن می‌توانید حقیقت را درک کنید زیرا یک انسان عادی نمی‌تواند کتابی با چنین عظمتی ایجاد کند.

آیت الله قربانی با اشاره به اشکال کافران بر پیامبر که خواستار آیات و نشانه‌های بیشتر بودند تصریح کرد: نشانه‌ها و معجزات پیش خداست و پیامبران معجزه‌گر نیستند، خداوند، معجزات را بر اساس مصلحت‌های زمانی به رسولانش ارائه می‌دهند و پیامبران نمایندگانی از جانب او هستند.

وی با بیان اینکه ادیان پیامبران قبل از حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) موسمی و معجزاتشان نیز موسمی بود، تاکید کرد: محمد مصطفی، خاتم پیامبران بوده و معجزه وی باید تا روز قیامت پایدار و جاوید و راهنمای بشریت باشد و قرآن، معجزه جاوید است.

آیت الله قربانی اضافه کرد: قرآن کریم، برنامه اعتقادی، اخلاقی و احکامی مردم را تا پایان دنیا در اختیارشان می‌گذارد و این رحمت جاویدان است.

وی با اشاره به سوره اسراء آیه 90 تا 93 که درخواست منکران برای معجزات بیشتر جهت مجادله و انکار بوده نه ایمان آوردن تصریح کرد: مشرکان، معجزه بودن قرآن را انکار می‌کردند و از پیامبر خواستند همچون پیامبران پیشین، معجزات مادی و طبیعی مانند آنکه از زمین خشک، چشمه آبی خارج سازی یا نهرهای آب جاری کنی، داشته باشد، در حالی که پیامبران به خواست خداوند و برای اثبات رسالت خود معجزه می‌آوردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه هدف پیامبران، ارشاد و هدایت مردم بود، ولی اکثر مردم، باغ و طلا و ثروت را نشانه قدرت و بزرگی می‌دانند و از هدف اصلی پیامبران غافلند، افزود: انبیاء آمدند تا کاخ نشینان را با درد کوخ نشینان آشنا کنند.

وی با تصریح اینکه منکرین خدا، قرآن را باور ندارند افزود: کسانی که به خدا ایمان ندارند در برابر واقعیات تسلیم نمی‌شوند و به انکار خود ادامه می‌دهند.

آیت الله قربانی به گسترش دین اسلام در جهان اشاره و بیان کرد: بر اثر تعاملات گسترده با دنیا، دین اسلام در سراسر دنیا رواج یافته و مسلمانانی در کشورهای مختلف دنیا زندگی می‌کنند.

وی با تصریح اینکه دین اسلام، دین عقلانی، اخلاقی، مهربانی، منطق و استدلال است اذعان کرد: دین اسلام یک دین جامع است که همه نیازمندی‌های بشر را رفع می‌کند و هیچ دینی مانند اسلام نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به لیالی قدر خاطرنشان کرد: قرآن در شب‌های قدر نازل شده و قرائت قرآن و تبیین احکام آن در سراسر کشور باید پیاده‌سازی شود.

وی تاکید کرد: شب‌های قدر دارای فضیلت بسیار است و باید از این فرصت جهت توبه و استغفار به درگاه الهی بهره برد.

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام