شهوات باعث نابودی خصلت‌های انسانی می‌شود ( 5 آبان 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: شهوات باعث نابودی خصلت‌های انسانی می‌شود و چیزی جز حسرت را برای انسان در پی نخواهد داشت.

آیت‌الله زین العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌ اول نماز جمعه شهر رشت که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد در مورد خصوصیات فرشتگان اظهار داشت: هوا و هوس در فرشتگان راهی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه حیوانات بر خلاف فرشتگان زندگی‌شان بر پایه شهوت و هوس است عنوان داشت: انسان یک موجود ترکیبی از فرشتگان و حیوانات است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انسان اگر هدایت عقلانی را پذیرفت مقامش از فرشتگان بالاتر است اعلام کرد: اگر انسان تمایلات شهوانی را انتخاب کند از حیوانات پست‌تر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان‌ها در طول زندگی بر سر دو راهی‌های زیادی قرار می‌گیرند بیان داشت: کارها بر پایه عقل موجب تعالی و رسیدن انسان به جایگاه فرشتگان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه انسانی که فقط برای تمایلات مالی تلاش می‌کند خود را اسیر هوا و هوس می‌کند عنوان کرد: افکار بدون پشتوانه عقلی، انسان را به جایگاهی حیوانی نزول می‌دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ارتباط با خداوند انسان را به بالاترین درجات الهی می‌رساند اظهار داشت: شهوات باعث نابودی خصلت‌های انسانی می‌شود و چیزی جز حسرت را برای انسان در پی نخواهد داشت.

در این قسمت از خطبه چون تالمات جسمی به آیت الله قربانی عارض شد وی نتوانست خطبه را به پایان ببرد فلذا حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی ، امام جمعه موقت رشت خطبه را به پایان برد.

حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه بدترین آدم‌ها کسی است که افراد ضعیف را مورد ظلم قرار می‌دهد اظهار داشت: ظلم به دیگران باعث ایجاد حق الناس برای افراد می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه هفته بسیج دانش آموزی را در پیش رو داریم اعلام کرد: قبلاً ارتش بیست میلیونی داشتیم اما اکنون این ارتش از زمان جنگ سبقت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان شهادت محسن حججی و حسین فهمیده را هرگز از یاد نمی‌برند ابراز داشت: مردم ایران اسلامی فرزندان خود را بدون هیچ منتی فدای اسلام و ایران می‌کنند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از احمق‌ها هستند خاطرنشان کرد: ایران دو بال دارد که یکی از بال‌های ایران اسلامی اعتقاد به امام حسین (ع) و ائمه است.

صدیق عربانی با اشاره به اینکه در قلب ایرانیان شعله‌های زیادی از عشق به امام حسین (ع) وجود دارد بیان داشت: مردم از نقاط مختلف ایران با پای پیاده برای مراسم اربعین راهی کربلا می‌شوند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه در هفته آینده شهادت نخستین شهید محراب انقلاب اسلامی را در پیش داریم گفت: آیت الله محمدعلی قاضی طباطبایی نخستین شهید محراب پس از انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب منافقان کوردل اقدام به ترور مجاهدین راه انقلاب و اسلام می‌کردند افزود: منافقان با ترور نمایندگان رهبری در استان‌ها قصد داشتند تا به خیال خام خودشان اسلام را از بین ببرند.

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام