همزمان با تاسوعا دیدگاه (0)

مراسم عزاداری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) در بیت آیت‌الله قربانی برگزار شد + 3 ( 8 مهر 96 )


گیلانیان : مراسم عزاداری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان همزمان با تاسوعا در بیت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه عصر امروز در مراسم عزاداری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) در بیت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: یکی از مطالبی که در کتاب‌های فلاسفه مطرح شده این است که معتقدند امر ممکن و ماهیت ممکن نسبت به وجود و عدم لا اقتضا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی قربانی ادامه داد: تمام موجودات عالم که به تعبیر حکما زیر مجموعه امر ممکن محسوب می‌شوند، نیازمند هستند.

وی با بیان اینکه گاهی نیاز انسان معنوی است، تصریح کرد: انسان تلاش می‌کند مشکلات معنوی خود را در سمت دعا قرار دهد تا به آرامش برسد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: گاهی نیاز و احتیاج انسان به حد اضطرار می‌رسد و در این سطح از نیاز احکام و درهای دیگری برای انسان گشوده می‌شود.

قربانی با اشاره به اینکه در حالت اضطرار سه نکته هویدا است، بیان کرد: احتیاج شدید، گشتن به‌دنبال کسی که مورد وثوق بوده و بهترین‌ها باشد و سوم اینکه انسان به آنچه که آویزان شده و دستاویز قرار داده، محترم و ارزشمند است.

وی، فطرت انسان را به طرف خداوند متمایل دانست و متذکر شد: حضرت ابوالفضل(ع) دارای مقامی بود که امام حسین(ع) به او تکیه کرد.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام