با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان دیدگاه (0)

مراسم سوگواری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) در بیت آیت‌الله قربانی برگزار شد - 2 ( 7 مهر 96 )


گیلانیان : مراسم سوگواری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان در بیت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان عصر امروز در مراسم سوگواری شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) در بیت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه عاشورای حسینی(ع) در تاریخ جاودانه شده است اظهار کرد: توجه به حیات و زندگی انسان از ابتدای خلقت تا قیامت مورد تأکید قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمال یاری به انواع حیات گیاهی، حیوانی، ابدی و فکری اشاره کرد و افزود: جامعه از نظر فکر و اندیشه باید احیا شود زیرا اگر حیات فکری، اعتقادی و اندیشه در جامعه آسیب ببیند به طور یقین برای ادامه زندگی و حیات هیچ تضمینی وجود ندارد.

وی، قرآن را کتاب زندگی و برنامه خواند و بیان کرد: قرآن به برنامه زندگی با نگاه دقیق و علمی پرداخته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه حیات با ادای تکلیف نسبت به خدامحوری و پس از آن پیروی از فرمان پیامبر اکرم(ص) و جانشینان ایشان محقق می‌شود، تصریح کرد: انسانی که از حیات فکری برخوردار نباشد در زندگی سقوط می‌کند و به زندگی حیوانی می‌رسد.

یاری به هدایت انسان توسط قلب اشاره کرد و گفت: قلب تا زمانی می‌تواند انسان را هدایت کند که قفل نشده باشد و براین اساس تفکر، تدبر، تعقل و ذکر در قرآن کریم آمده است تا قلب از قفل شدن رهایی یابد.

به گفته وی، اگر قلب به یاد خداوند باشد موجب می‌شود انسان از سقوط نجات پیدا کند بنابراین ذکر مایه آرامش قلب است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه اگر قلب انسان غافل از خدا باشد خداوند او را رها کرده و به حال خود می‌گذارد، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) برای حیات انسان مبعوث شده است.

یاری، دین را عامل حیات، شخصیت و بقای حقیقی انسان دانست و یادآور شد: اگر خداوند در قلب انسان ساکن شود مانند شهید حججی پدید می‌آید و فرد حیات واقعی پیدا می‌کند.

وی با تأکید براینکه عاشورا برای حیات بشریت است، اظهار کرد: اگر روح آزادگی، استقلال، جوانمردی و ظلم‌ ناپذیری در انسان احیا شود این انسان هرگز تسلیم نمی‌شود.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام