امام جمعه رشت : دیدگاه (0)

انتخاب شهردار غیر بومی تمسخر آرای مردم رشت است ( 17 شهریور 96 )


سفیرسبز : امام جمعه رشت با انتقاد شدید نسبت به انتخاب شهردار غیر بومی توسط اعضای شورای این شهر گفت: انتخاب شهردار غیر بومی به اتفاق آرای اعضای شورای شهر رشت تمسخر به آرای شهروندان است و رأی مردم را پس دهند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به تصمیم شورای این شهر مبنی بر انتخاب شهردار غیر بومی اظهار کرد: چهار گروه از اعضای شورای شهر رشت پیش از انتخاب شهردار این شهر پیش بنده آمدند و نظر خود را به آنها بیان کردم.

وی ادامه داد: به اعضای شورای شهر رشت توصیه کردم شهردار بومی انتخاب کنید اما اعضای شورا به اتفاق آرا شهردار غیر بومی را برای این شهر انتخاب کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نمی‌گویم شهردار غیر بومی کارآرایی ندارد، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی گیلان 20 هزار نفر عضو دارد و 9 هزار نفر از آنها مهندس عمران هستند.

آیت‌الله قربانی به نظرخواهی اعضای شورای شهر رشت مبنی بر انتخاب شهردار برای این شهر اشاره کرد و افزود: آیا بین مهندسان سازمان نظام مهندسی گیلان حتی یک نفر برای تصدی شهرداری شهر رشت مناسب نبود.

وی، انتخاب شهردار غیر بومی توسط اعضای شورای شهر را بی‌تفاوتی نسبت به غیرت همشهری‌گری و شهروندان این شهر خواند و بیان کرد: انتخاب شهردار غیر بومی به اتفاق آرای اعضای شورای شهر رشت تمسخر به آرای شهروندان است و رأی مردم را پس دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ایجاد زمینه برای رشد نیروهای متخصص بومی در این استان، متذکر شد: در مناطق دیگر کشور اجازه ورود شهردار غیر بومی را نمی‌دهند و نسبت به نیروهای خود توجه ویژه دارند.

آیت‌الله قربانی در ادامه به کشتار مردم میانمار اشاره کرد و گفت: بیش از یک‌میلیون نفر از مردم این کشور از خانه‌های خود آواره شدند و بعضی از آنها را سوزاندند.

وی با اشاره به کشتار هزاران نفر از مردم مظلوم میانمار، اظهار کرد: سازمان ملل در برابر جنایت مذکور سکوت کرده و جمهوری اسلامی ایران کشتار مردم میانمار را به‌خوبی به‌نمایش گذاشته است.

امام جمعه رشت همچنین به تدبیر سرلشکر باقری مبنی بر مهارت‌آموزی سربازان در دوران خدمت سربازی اشاره کرد و یادآور شد: مهارت‌آموزی سالانه 150 هزار نفر سرباز موجب ایجاد اشتغال توسط این نیروها پس از خدمت سربازی می‌شود.

آیت‌الله قربانی با تبریک عید غدیر خم، بیان کرد: غدیر موضوع کوچکی نیست و برابر با اسلام است.

وی با بیان اینکه پیاده شدن غدیر از ایجاد اسلام آمریکایی، بی‌عدالتی و بی‌بندوباری در جامعه جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در واقعه غدیر فرمود؛ امروز دشمنان مأیوس شدند و دین شما را کامل کردم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، امام را مجری احکام الهی و مدافع اسلام خواند و بیان کرد: امام باقر(ع) فرمود؛ بنای اسلام بر نماز، زکات، خمس، حج و ولایت است و ولایت بر دیگر موضوع‌ها اولویت دارد.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه ولایت کلید اجرای احکام الهی و حقایق دین است، متذکر شد: کسی که پیشوای مسلمانان است باید راهنمای دین باشد و در غیر این صورت مانند سران برخی از کشورهای اسلامی با آمریکا و رژیم صهیونیستی همسو شده و مردم مظلوم یمن را بمباران می‌کند.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام