نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

بازشناسی غدیر نیازمند فعالیت علمی و فرهنگی است ( 16 شهریور 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان به اهمیت بازسازی واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: بازشناسی غدیر نیازمند فعالیت‌های علمی و فرهنگی است.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با رزمندگان تیپ مستقل میرزاکوچک خان و جمعی از فرماندهان سپاه قدس گیلان با تبریک عید غدیر اظهار کرد: بازسازی نمادین حرکت کاروان پیامبر(ص) از مدینه تا غدیر خوب است اما این واقعه باید به لحاظ فرهنگی و علمی برای مردم تبیین شود.

وی بر اهمیت بازسازی واقعه غدیر تأکید کرد و افزود: بازشناسی غدیر نیازمند فعالیت‌های علمی و فرهنگی است زیرا بشریت احتیاج به ولی دارد و در رأس آن خداوند است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند آفریننده جهان است و به منابع و ضررهای تمام اشیاء آگاهی دارد، تصریح کرد: تنها خداوند می‌تواند سرپرستی انسان را به عهده بگیرد و پس از او این امر به عهده پیامبران الهی است.

آیت‌الله قربانی، پشتوانه پیامبران را ساختار وجودی انسان‌ها در پذیرش خوبی‌ها دانست و بیان کرد: خداوند پیامبران را فرستاد تا پیمان فطرت را از انسان‌ها بازستاند.

وی به بیان حقایق دین در مدت 23 سال توسط پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: آیه‌ها و روایت‌های بسیاری درباره ولایت وجود دارد اما برخی از افراد آن را فراموش کردند.

امام جمعه رشت با اشاره به فتنه سال 88، خاطرنشان کرد: منافع موجب می‌شود انسان حقایق را نادیده بگیرد و نخست وزیر در دوران امام(ره) و نماینده ایشان در حج و بنیاد شهید موجب ایجاد فتنه سال 88 شدند.

آیت‌الله قربانی به آگاهی پیامبر اکرم(ص) در نقشه نجات امت از توطئه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: رسول اکرم(ص) امر ولایت را بنا گذاشت و امام علی(ع) را به عنوان ولی برای سرپرستی امت پس از خود معرفی کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در واقعه غدیر از 24 هزار نفر اقرار گرفت، اظهار کرد: هر امامی، امام پس از خود را معرفی کرد تا به امام عصر(عج) رسید.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: همان‌طور که خداوند و پیامبر اکرم(ص) امت را بی‌سرپرست نگذاشتند، امام زمان(عج) نیز مردم را بدون سرپرست نگذاشته است.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه ولی فقیه در زمان غیبت امام زمان(عج) سرپرستی جامعه را به عهده دارد، بیان کرد: در قانون اساسی 10 ویژگی برای ولایت فقیه بیان شده و دیروز امام راحل و امروز مقام معظم رهبری این وظیفه را به عهده دارد.

وی به تألیف کتاب «نقش دین در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها» اشاره کرد و گفت: در کتاب مذکور تعداد 40 حدیث درباره ولایت فقیه آورده‌ام زیرا با «باز کردن امامت و ولایت فقیه، پیامبر(ص) اسلام و دین را بیمه کرد».

امید دنیای اسلام به حرکت انقلابی ایران است

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه داعش و تکفیری‌ها به آمریکا دل‌بسته‌اند، تصریح کرد: اکنون امید دنیای اسلام به حرکت انقلابی جمهوری اسلامی ایران است و در رأس آن مقام معظم رهبری قرار دارد.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه رزمندگان جان بر کف پوزه آمریکا را در سوریه به خاک مالیدند، متذکر شد: مدافعان حرم و در رأس آنها سردار سلیمانی خواب و آرامش را از ترامپ و نتانیاهو گرفتند.

بازسازی واقعه غدیر در 5 شهر گیلان

حجت‌الاسلام غلامرضا تسخیری مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در دیدار مذکور از بازسازی واقعه غدیر در پنج شهر این استان خبر داد و گفت: واقعه غدیر در شهرهای رضوانشهر، تالش، رودبار، لاهیجان و رشت بازسازی می‌شود.

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام