نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

بانکداری اسلامی نیازمند اقدام جهادی است ( 15 شهریور 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان بر اجرای بانکداری بدون ربا تأکید کرد و گفت: بانکداری اسلامی نیازمند اقدام جهادی است تا با رعایت ضوابط شرعی بتوانیم الگوی مناسبی برای جوامع دیگر ارائه کنیم.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران بانک مهر اقتصاد گیلان با تبریک میلاد امام علی‌النقی(ع) اظهار کرد: مسأله بانکداری از دنیای غرب به شرق آمده و در نظام اسلامی امر قرض‌الحسنه مطرح است.

وی، بانکداری غربی را برپایه سود و منافع ربوی عنوان کرد و افزود: کشورهای اسلامی بانکداری مذکور را قبول کردند و نظام جمهوری اسلامی نتوانست یک مرتبه آن را کنار بگذارد و برای حفظ جامعه مجبور شد با آن تعامل داشته باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روح بانکداری بر پایه ربا تاثیر خود را در جامعه می‌گذارد، تصریح کرد: بانکداری براساس ربا موجب کاهش تولید و اشتغال می‌شود و پول‌خواهی مد نظر قرار می‌گیرد.

آیت‌الله قربانی، رباخواری را اعلام جنگ با خداوند دانست و بیان کرد: اکنون با مشکل ایجاد بانک به روش غربی با نام مقدسات عالم مواجه هستیم و این امر به مقام ائمه(ع) لطمه وارد می‌کند.

وی به تلاش بسیج و سپاه برای ایجاد اشتغال و تولید در جامعه اشاره کرد و گفت: بسیج و سپاه نور چشم ما هستند اما رواج بانکداری ربوی اثر خود را در جامعه می‌گذارد.

امام جمعه رشت با اشاره به تلاش دولت در کاهش نرخ سود بانکی، یادآور شد: ایجاد بانک‌های خصوصی و اعلام پرداخت سود بیشتر توسط آنها موجب شده مردم سپرده‌های خود را در بانک‌های خصوصی بگذارند و این امر ایجاد دوگانگی می‌کند.

آیت‌الله قربانی، یکسان‌سازی نرخ سود بانکی را از اقدام‌های مسؤولان دانست و اظهار کرد: بانک‌ها باید به طرف بانکداری بدون ربا حرکت کنند.

وی با بیان اینکه آحاد جامعه به‌ویژه بسیج و سپاه پایبند اسلام ناب هستند، اظهار کرد: آنها که مجری فرامین دین هستند نمی‌توانند این امر را نادیده بگیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان متذکر شد: امیدواریم دولت برای از بین بردن ربا برنامه‌ای ارائه کند به گونه‌ای که جامعه متلاشی نشود.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه در اجرای بانکداری به روش غربی به منظور حفظ جامعه از زمان امام(ره) مدارا شده است، بیان کرد: مشارکت در سرمایه‌گذاری‌ها باید واقعی شود تا بتوانیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

وی بر رعایت ضواب شرعی توسط بانک‌ها تأکید کرد و گفت: مال حرام اثر وضعی خود را در جامعه می‌گذارد بنابراین مقام معظم رهبری و مراجع در این زمینه هشدارهای لازم را اعلام کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیجیان باید پیشگام کارهای خیر باشند، تصریح کرد: بانکداری اسلامی نیازمند اقدام جهادی است تا با رعایت ضوابط شرعی بتوانیم الگوی مناسبی برای جوامع دیگر ارائه کنیم.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام