نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

دختران مذهبی با علم‌آموزی الگویی برای دیگران باشند ( 13 شهریور 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: حضرت زینب(س) الگوی موفقی برای جامعه بود و امروز دختران مذهبی با کسب علم باید الگویی برای دیگران باشند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش گیلان و جمعی از مسؤولان اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان استان با توصیه دانش‌آموزان به علم‌آموزی و دینداری دختران در دنیای کنونی اظهار کرد: بانوان در مدرسه و منزل حضوری فعال دارند و به عنوان همسر و مادر بسیار تاثیرگذار هستند.

وی بر علم‌آموزی و تدریس توسط بانوان در جامعه تأکید کرد و افزود: امروز با جهل و نادانی نمی‌توان مسؤولیت‌ها را به‌خوبی انجام داد و پیشرفت با کسب دانش تحقق پیدا می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمود؛ خیر دنیا و آخرت با علم تحقق پیدا می‌کند، تصریح کرد: شر دنیا و آخرت با جهل است و علم به انسان در دوری از گناهان کمک می‌کند.

آیت‌الله قربانی، پیشرفت دنیای امروز را توسط علم دانست و بیان کرد: حضرت زینب(س) الگوی موفقی برای جامعه بود و امروز دختران مذهبی با کسب علم باید الگویی برای دیگران باشند.

وی بر قرار گرفتن بانوان در پست‌های حساس مملکت به لحاظ علمی و آموزشی تأکید کرد و گفت: حضرت زهرا(س) دارای صحیفه است و حوادثی که در روزگاران پس از ایشان باید اتفاق بیفتد در آن کتاب آورده شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به برخی از صداها مبنی براینکه در دنیای امروز نمی‌توان دیندار بود، خاطرنشان کرد: امام(ره) انقلاب اسلامی را به مردم پیشنهاد کرد و ملت با تبعیت از ایشان با برپایی نظام جمهوری اسلامی محال را به ممکن تبدیل کردند.

آیت‌الله قربانی به حضور بانوان با حجاب زینبی(س) و زهرایی(س) در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: بانوان مسلمان در نظام جمهوری اسلامی ایران به دنیا نشان دادند در دنیای کنونی می‌توان با دینداری به پیشرفت رسید.

وی با بیان اینکه تحقق انقلاب اسلامی پیروزی مشت بر درفش بود، اظهار کرد: امام(ره) نشان داد می‌توان با اسلام جامعه را اداره کرد و این امر در عراق، لبنان، سوریه و یمن در حال پیاده شدن است ضمن اینکه اسلام ناب محمدی(ص) را در عربستان پیاده می‌کنیم تا دنیا آماده ظهور امام عصر(عج) شود.

آغاز سال تحصیلی جدید با ورود 375 هزار دانش‌آموز به مدارس گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در دیدار مذکور به آغاز سال تحصیلی جدید از ابتدای مهرماه امسال اشاره کرد و گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و اجرایی کردن سند تحول بنیادین در دستور کار وزارت آموزش و پرورش است.

مهدی حاجتی به وجود پنج هزار واحد آموزشی در گیلان اشاره کرد و افزود: سال تحصیلی جدید با ورود 375 هزار نفر دانش‌آموز به مدارس استان آغاز می‌شود و 27 هزار نفر معلم مسؤولیت تدریس آنها را به عهده دارند.

وی با تأکید براینکه متغیرهای نیروی انسانی در راستای سیاست‌های نظام طبق سند تحول بنیادین اجرایی می‌شود، بیان کرد: جمعیت بسیاری مشتاق فعالیت در برنامه‌های فرهنگی و هنری در مدارس هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی را از برنامه‌های این سازمان دانست و تصریح کرد: همکاری آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه از دیگر برنامه‌های ما محسوب می‌شود.

حاجتی مدرسه را کانون عرضه خدمات تربیتی توصیف کرد و متذکر شد: دفاع از ارزش‌ها، اصلاح الگوی مصرف و ... از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام