نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

شهردار رشت از نیروهای خودی انتخاب شود/ شهردار نماد شورای شهر است ( 8 شهریور 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نیروهای خودی استان و شهر را به منزله مادر خود می‌دانند و به آن خدمت می‌کنند گفت: شورای شهر رشت، شهردار این شهر را از بین نیروهای خودی انتخاب کند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع)، حضرت مسلم نماینده امام حسین(ع)، رجایی و باهنر و همچنین تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: شورای شهر و شهردار از جایگاه والایی برخوردار است.

وی به تاثیرگذاری شورای اسلامی شهر و شهردار در زندگی مردم شهر اشاره کرد و افزود: تاثیرگذاری شوراها از فرماندار و نماینده مردم در مجلس بیشتر است زیرا با ریزه‌کاری امور زندگی مردم ارتباط دارند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه اعضای شورای شهر و شهردار خوب می‌توانند شهر را گلستان کنند، بیان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر باید قدر جایگاه بلند خود را بدانند و دلسوز انجام امور برای مردم باشند.

آیت‌الله قربانی بر تحمل ناملایمات توسط اعضای شورای شهر در انجام امور مردم تأکید کرد و گفت: اعضای شورای شهر باید برای برطرف کردن امور مردم وقت و فکر بگذارند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی شهر رشت نسبت به شهرها در استان‌های دیگر، اظهار کرد: شهرداری رشت دارای قدمت است و در گذشته از شهرهای پیشرفته بود.

پیشرفت رشت با فعالیت‌های فانتزی امکانپذیر نیست

امام جمعه رشت، خواستار انجام امور زیربنایی و اصولی برای پیشرفت شهر رشت شد و اظهار کرد: پیشرفت شهر تنها با فعالیت‌های فانتزی امکانپذیر نیست.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه شهر رشت دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه جهانی است، تصریح کرد: اگر بتوانیم برای استان و شهر خود گام‌های مثبتی برداریم موجب شکوفایی رشت می‌شود.

وی ادامه داد: اگر اعضای شورا با همدیگر درگیر شوند موجب بروز خسارت به شهر می‌شود و باید به‌دنبال شکوفایی شهر باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه استان به‌ویژه شهر رشت بیشتر از وضعیت کنونی می‌تواند بدرخشد، خاطرنشان کرد: گیلان به لحاظ وجود فرهیختگان در کشور نام‌آور است و جلوه ویژه‌ای در دنیا دارد.

آیت‌الله قربانی بر تقویت نیروهای بومی و خودی تأکید کرد و افزود: در انتخاب افراد نباید تنگ‌نظری وجود داشته باشد بلکه افراد شایسته برای انجام امور انتخاب شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه از ارادتمندان حاج قاسم سلیمانی هستم، تصریح کرد: سردار سلیمانی را از بعضی از مجتهدان بالاتر می‌دانم و پیروزی‌های کسب شده در سوریه و عراق توسط امثال سلیمانی‌ها تحقق پیدا کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به یکی از سخنرانی‌های سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: اکنون زمان مطرح کردن اصلاح‌طلب و اصولگرا یا باحجاب و بی‌حجاب نیست و تمام آنها که قانون اساسی و مقام معظم رهبری را قبول دارند و به خانواده شهدا ارادت می‌ورزند از فرزندان انقلاب هستند.

آیت‌الله قربانی با تأکید براینکه اعضای شوراها می‌توانند شهر و استان را متحول کنند، متذکر شد: شهردار نماد شورای شهر است و اگر اهل غرور نباشد می‌تواند در خدمت پیشرفت شهر باشد.

وی به قضاوت آیندگان نسبت به عملکرد مسؤولان اشاره کرد و یادآور شد: اعتقاد دارم نیروهای خودی مانند پرفسور سمیعی در آلمان و آیت‌الله بهجت در قم سرمایه ملی محسوب می‌شوند و افتخار گیلانی‌ها هستند ضمن اینکه محمدباقر نوبخت افتخار مردم گیلان است.

امام جمعه رشت بر حفظ سرمایه‌های ملی تأکید کرد و گفت: اعضای شورای شهر رشت در مرحله نخست باید نیروهای خودی را به غیر خودی ترجیح دهند زیرا هر جا باشند خود را گیلانی و اهل رشت می‌دانند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه به چهار ویژگی خود افتخار می‌کنم، اظهار کرد: به مسلمان بودن، شیعه بودن و روحانی بودن خود افتخار می‌کنم زیرا روحانیت دارای جایگاه پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) است و چهارم اینکه به گیلانی بودن، به زبان و آب و هوای استان خود افتخار می‌کنم.

وی بر انتخاب شهردار از بین نیروهای خودی توسط اعضای شورای شهر رشت تأکید کرد و افزود: اگر نیروهای خودی سرمایه هستند بگذارید برای شهر ما باقی بمانند زیرا شهر را به منزله مادر خود می‌دانند و به آن خیانت نکرده و به مردم خدمت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نیروهای توانمند خوبی در استان وجود دارد، بیان کرد: تواضع سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت در معرفی اعضای این شورا برای بنده و دیگر اعضای شورا درس است.

قربانی با تأکید بر تقویت نیروهای خودی، اظهار کرد: اعضای شورای شهر رشت در این مرحله با انتخاب شهردار خوب می‌توانند عملکرد موفقی ارائه کنند و استان با این انتخاب سربلند شود.

زاویه با ولایت خسران است

وی در ادامه به پیروزی‌های اخیر رزمندگان اسلام در منطقه اشاره کرد و متذکر شد: پیروزی‌های کسب شده در منطقه به برکت وجود ولایت است و مردم ما قدرشناس ولایت هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زاویه با ولایت موجب خسران می‌شود، تصریح کرد: اگر در انجام امور صداقت داشته باشیم مردم قدردان مسؤولان هستند.

جهش مناسب رشت برنامه شورای پنجم

سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در دیدار مذکور گفت: ایجاد تحول و جهش مناسب برای آینده شهر به ویژه جوانان از برنامه‌های شورای پنجم شهر رشت است.

کارگروه مدیریت شهری گیلان تشکیل شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در دیدار با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر تعامل بین شورا، شهردار و استاندار در پیشرفت امور اظهار کرد: شهردار و اعضای شورا باید با نیروهای مختلف اهل تعامل باشند.

احمد رمضانپور نرگسی، جذب سرمایه‌گذار برای توسعه شهری با تعامل مسؤولان را امکانپذیر خواند افزود: منابع شهری رشت ضعیف است و با این منابع به‌تنهایی نمی‌توان بستر توسعه شهر را فراهم کرد.

وی، خواستار تشکیل کارگروه مدیریت شهری به ریاست استاندار گیلان شد و بیان کرد: می‌خواهیم شورای شهر رشت باشیم و امور شهر را مدیریت کنیم و تشکیل کارگروه مذکور می‌تواند موانع توسعه را برطرف کند.

اهدای کتاب «حکومت اسلامی و ولایت فقیه» به اعضای شورای شهر رشت

آیت‌الله قربانی در دیدار مذکور کتاب «حکومت اسلامی و ولایت فقیه» از تألیفات خود را به اعضای شورای اسلامی شهر رشت هدیه کرد.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام