نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

پاسخ به شبهات دینی در برنامه‌های صدا و سیمای گیلان لحاظ شود ( 31 مرداد 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان صدا و سیما را دانشگاهی بزرگ در راستای تعلیم مفاهیم اسلام و قرآن عنوان کرد و گفت: پاسخ به شبهات دینی و علمی در برنامه‌های صدا و سیمای گیلان لحاظ شود.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان صدا و سیمای مرکز گیلان با تسلیت شهادت مظلومانه جوادالائمه(ع) اظهار کرد: امیدواریم با عمل به رهنمودهای ائمه(ع) بتوانیم ادامه دهنده راه آن بزرگواران در جامعه باشیم.

وی به وضعیت صدا و سیما در رژیم طاغوت اشاره کرد و افزود: در رژیم گذشته صدا و سیما مبلغ رسالت شیطانی بود اما اکنون چهره‌های الهی و عرفانی در آن حضور دارند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه صدا و سیما اکنون با انسان‌های تربیت شده در مکتب اسلام، مسجد و محراب اداره می‌شود، تصریح کرد: امروز کارکنان صدا و سیما شاگردان مکتب اسلام، قرآن و انقلاب هستند.

آیت‌الله قربانی مسجد، مدرسه و صدا و سیما را سه پایگاه تبلیغ رسالت اسلام در جامعه خواند و بیان کرد: پایگاه مسجد، محراب و منبر را نباید خالی کرد ضمن اینکه دعاهای کمیل، ندبه، شب‌های قدر و ... از برکات علمای دین محسوب می‌شود.

وی بر برطرف کردن نقاط ضعف در سینه‌‌زنی‌ها، مداحی‌ها و دسته‌های عزاداری تأکید کرد و گفت: امر مذکور موجب می‌شود بتوانیم از رهگذر احساسات دینی مردم را متوجه اسلام ناب کنیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه برنامه‌های درسی در نظام اسلامی ارزشمند است، خاطرنشان کرد: در گذشته به دین بها داده نمی‌شد اما اکنون دبیران فرهیخته برای نسل امروز تدریس می‌کنند.

آیت‌الله قربانی به تفاوت کتاب‌های درسی در نظام جمهوری اسلامی با گذشته اشاره کرد و یادآور شد: اگر تمام دستگاه‌های تبلیغی از بین برود، دبستان و دبیرستان با وجود ضعف‌هایی که دارد می‌تواند اسلام را حفظ کند.

وی با بیان اینکه امام(ره) خدمات بسیاری برای اسلام انجام داده است، اظهار کرد: با گذشت 38 سال از تشکیل حکومت اسلامی به دنیا نشان دادیم جمهوری اسلامی توانسته مکتب اسلام را احیا کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، صدا و سیما را عامل مهم تبلیغ دین در جامعه عنوان کرد و افزود: صدا و سیما یک دانشگاه بزرگ است و می‌تواند اسلام را زنده نگه‌دارد.

آیت‌الله قربانی با اشاره به تعلیم قرآن و بیان مفاهیم اسلام در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، بیان کرد: صدا و سیما راه صحیح زندگی کردن را به مردم می‌آموزد و صدای اسلام را به جامعه می‌رساند.

وی، خواستار پخش برنامه پاسخ به شبهات آیت‌الله سبحانی در زمان مناسب در صدا و سیما شد و تصریح کرد: آیت‌الله سبحانی یکی از استوانه‌های حوزه‌های علمیه است و باید زمان مناسبی برای برنامه پاسخ به شبهات مشخص شود.

آیت‌الله قربانی با تأکید بر لحاظ کردن پاسخ به شبهات دینی و علمی در برنامه‌های صدا و سیمای گیلان، متذکر شد: گیلان، استان فرهیختگان است و گروهی باید پرسش‌های مطرح شده در جامعه را مشخص کنند و به آن پاسخ داده شود.

رضایت 75 درصدی گیلانی‌ها از برنامه‌های صدا و سیمای مرکز گیلان 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در دیدار مذکور به سختی فعالیت رسانه در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: از دو دهه گذشته استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای با توجه به ممنوعیت قانونی در کشور رایج شده است.

حسن ظهیری به وجود 260 شبکه فارسی زبان ماهواره‌ای اشاره کرد و افزود: در ایران 20 شبکه ملی داریم و شبکه‌های ماهواره‌ای 13 برابر شبکه ملی است ضمن اینکه امکان دریافت برنامه هزاران شبکه به زبان‌های دیگر وجود دارد.

وی با بیان اینکه برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای با فرهنگ دینی، اسلامی و ایرانی فاصله بسیاری دارد، تصریح کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای تداعی‌کننده دجال هستند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، فضای مجازی را دارای جایگاه ویژه‌ای بین مردم خواند و بیان کرد: امروزه اینترنت بزرگراه ارتباطی محسوب می‌شود و تشخیص سره از ناسره برای مردم مشکل شده است.

ظهیری، استفاده از شیوه‌های نوین در تبلیغات اسلامی را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: مخاطب‌شناسی در ارائه برنامه‌ها مهم است.

وی با اشاره به اینکه صدا و سیمای مرکز گیلان دارای 75 درصد مخاطب است، اظهار کرد: 75 درصد از مردم گیلان از برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان رضایت دارند.

این مسؤول، پاسخ به شبهات دینی را از تلاش‌های انجام شده در صدا و سیمای مرکز گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست امسال در حوزه صدا در مجموع 357 دقیقه برنامه در قالب «زمزمه‌های عارفانه»، «درس اخلاق» و پخش نماز جمعه شهر رشت و شهرستان‌ها و ... تولید و پخش شده است.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام