نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

مردم یمن با سخت‌کوشی در برابر آمریکا ایستادگی می‌کنند ( 19 مرداد 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مردم یمن بسیار سخت‌کوش هستند و در برابر قدرت اهریمنی آمریکا ایستادگی می‌کنند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با «حسن العماد» دبیر کل جنبش العداله و رهبر شیعیان یمن نخستین جنبش شیعی در یمن اظهار کرد: مردم یمن بسیار سخت‌کوش هستند و در برابر قدرت اهریمنی آمریکا ایستادگی می‌کنند اما دنیا در مقابل تجاوز استکبار به این کشور مانند مردگان سکوت کرده است.

وی در ادامه به وجود شهر «لهِج» در یمن اشاره کرد و افزود: نام شهر مذکور برگرفته از شهر لاهیجان است زیرا طالبان علم از لاهیجان به این شهر می رفتند از این رو نام شهر (لهج) برگرفته از شهر لاهیجان است .

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود : همانطوریکه ایرانیان تحصیلکرده های نجف را (نجفی) می گفتند تحصیلکرده های لهج یمن را نیز (یمنی) می گفتند و اسید محمد یمنی لاهیجان در اصل یمنی نیست بلکه تحصیلکرده یمن است .

وی ادامه داد : مذهب مردم منطقه لاهیجان از قرن سوم تا دهم هجری قمری زیدی بود و توسط محمد کیایی آخرین سلطان سلسله کیایی به دستور شاه طهماسب به دین شیعه 12 امامی در آمدند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سادات زیدی بسیاری در منطقه لاهیجان خاکسپاری شدند، تصریح کرد: در کتاب «مروری بر گذرعمر» وضعیت منطقه لاهیجان را بررسی کردم.

آیت‌الله قربانی، حکومت آل‌کیا در منطقه لاهیجان را 3.5 قرن دانست و بیان کرد: سادات زیدی سوابق خوبی به لحاظ فرهنگی در منطقه به‌جا گذاشتند.

دبیر کل جنبش العداله یمن گزارشی از وضعیت فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی مردم کشورش و همچنین جنایات جنگی عربستان گزارشی ارائه کرد.

گفتنی است سید حسن العماد را دو مشاور ارشد و دکتر علیزاده ، استاد دانشگاه تهران و برادر مدافع حرم شهید علیزلده همراهی می کردند که در پایان دیدار تقریبا بخشی از آثار آیت الله قربانی به مهمانان هدیه شد .

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام