نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

خادمان حرم امام رضا(ع) عطر ولایت را در گیلان پراکنده کردند ( 7 مرداد 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان به حضور خادمان حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت در استان اشاره کرد و گفت: خادمان حرم امام رضا(ع) عطر ولایت را در گیلان پراکنده کردند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با خادمان حرم امام رضا(ع) اظهار کرد: هر ساله خادمان حرم امام رضا(ع) از مشهد مقدس در گیلان حضور پیدا کرده و عطر ولایت را در استان پراکنده می‌کنند و این رسم بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: قرآن این حقیقت را به مردم اعلام می‌کند که از شما اجر و مزد رسالت نمی‌خواهم مگر آن‌که مودت خانواده‌ام را داشته باشید اما بعضی‌ها خیال می‌کنند این دستور الهی برای حفظ خانواده پیامبر اکرم(ص) است و باید معزز باشند در صورتی که عزیز نگه‌داشتن خانواده رسول اکرم(ص) خدمت به مردم است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، رابطه با خانواده پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) را سبب بهره‌گیری از اخلاق معنوی عنوان کرد و افزود: اهل بیت(ع) عطر خداوند، پیامبر اکرم(ص)، قیامت، ادب و اخلاق را می‌دهند و هنگام مواجه شدن با این بزرگواران دنیای دیگری از معنویت در مقابل انسان گشوده می‌شود.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه اهل بیت(ع) انسان‌هایی اسوه هستند، تصریح کرد: اگر انسان در زندگی دچار مشکلی شود با توسل به ائمه(ع) و امام رضا(ع) به‌زودی پاسخ خود را دریافت می‌کند ضمن اینکه تمسک به ائمه(ع) انسان را خدایی، آخرتی و معنوی می‌کند.

وی، مردم گیلان را ولایتمدار خواند و بیان کرد: از قرن سوم هجری مردم گیلان به شیعه گرایش پیدا کردند و سه کتاب اربعه در زمان آل‌بویه نوشته شده است.

امام جمعه رشت به وجود «سلار دیلمی» از فقهای بزرگ شیعه در قرن چهارم و پنجم هجری قمری در گیلان اشاره کرد و گفت: نهج‌البلاغه توسط سید رضی در سایه آل‌بویه نوشته شده است.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه خاندان پیامبر اکرم(ص) از انوار الهیه برخوردار هستند، متذکر شد: اگر انسان به خاندان پیامبر اکرم(ص) بپیوندد دنیای او نورانی می‌شود.

وی به خیانت آل‌سعود اشاره کرد و یادآور شد: در مقابل خائنان حرم، ایران شیعه توانسته حرکتی را در دنیا به وجود آورد تا زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: اگر پیامبر اکرم(ص) و امامان(ع) را درک نکردیم اما زمان امام(ره) را درک کردیم و ایشان توانستند مکتب فراموش شده اسلام را دوباره احیا کنند.

آیت‌الله قربانی، مقام معظم رهبری را از دودمان پاک و جانشین به‌حق امام(ره) خواند و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب روح مودت و ارادت به خاندان پیامبر اکرم(ص) را در جامعه پراکنده کرده است و همتایی مانند ایشان در دنیا وجود ندارد.

وی بر تلاش و حرکت در راستای آرمان ائمه(ع) تأکید کرد و گفت: مدافعان حرم با توجه به اینکه پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) را درک نکردند از خودگذشتگی نشان دادند و جان برکف آماده هستند و ما این معنویت را از خادم بودن امام رضا(ع) کسب کردیم.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام