نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

حوزه‌های علمیه مردم را با نور قرآن آشنا کنند/ نظام اسلامی با وجود سردار سلیمانی‌ها مقتدر است + تصاویر ( 1 مرداد 96 )


سفیر سبز نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: حوزه‌های علمیه و شاگردان مکتب اهل بیت(ع) با فهم حقیقت قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه باید بتوانند دل مردم را با نور قرآن آشنا کنند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در چهارمین همایش استانی شیوه‌های نوین تدریس معارف دین که در سالن اجتماعات مجتمع شهید مطهری منطقه آزاد انزلی برگزار شد با اشاره به امتیاز فرهنگ انبیای الهی و فرهنگ قرآنی با فرهنگ دنیای کنونی اظهار کرد: فرهنگ دنیای امروز براساس خوردن، خوابیدن، رقصیدن و عیاشی استوار است و دین را موضوعی حاشیه‌ای همسو با خرافه و جادو می‌داند.

وی به جایگاه دین در مکتب انبیای الهی اشاره کرد و افزود: طرفدار مکتبی هستیم که معرفت به خداوند، قیامت، احکام سعادت بخش الهی و اخلاق انسانی در رأس امور قرار دارد و اگر در مکتب قرآن افراد به این معارف دست پیدا کنند به خیر بسیار می‌رسند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان در سایه معرفت الهی به سعادت می‌رسد، تصریح کرد: ارائه معارف الهی نیاز به بیان سخنان بسیار و تألیف کتاب‌های مختلف دارد که از 1400 سال گذشته از دوران پیامبر اکرم(ص)، پیشوایان و علمای دینی به مردم رسیده است.

آیت‌الله قربانی، تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران را سبب ایجاد موجی در پشتیبانی از دین در دنیای کنونی خواند و بیان کرد: در زمانی که عده‌ای تبلیغ می‌کردند دوران دین سپری شده و نمی‌تواند جامعه را اداره کند، جمهوری اسلامی نشان داد حقیقت دین غیر از اموری است که از دوران خلفای بنی امیه، بنی عباس تا زمان پهلوی بیان شده است.

وی ادامه داد: اگر حقیقت دین پیاده شود می‌تواند برای دنیای امروز منشوری ارائه کند تا تمام جوامع بشری از آن بهره‌مند شوند بنابراین اسلام زیر نظر فقها و دانشمندان دین‌شناس می‌تواند نیازمندی جوامع را برطرف کند.

امام جمعه رشت به دوران پنج سال حکومت امام علی(ع) و 38 سال نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: احکام در مجلس به تصویب رسیده و پس از تأیید شورای نگهبان به امضای مقام معظم رهبری می‌رسد.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه اگر دوران حکومت امام علی(ع) و جمهوری اسلامی ایران نبود این باور برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شد اسلام نمی‌تواند دنیا را اداره کند، متذکر شد: دوران حکومت امام علی(ع) و 38 ساله جمهوری اسلامی ایران به دنیا نشان داد حلال و حرام پیامبر اکرم(ص) تا قیامت پابرجا است.

وی بر وجود افراد اسلام‌شناس، قرآن‌شناس، نهج‌البلاغه‌شناس و سنت‌شناس در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: افراد مذکور حقایق اسلام را از عمق دین و سیره ائمه(ع) بیرون آورده و به جامعه ارائه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه جامعه نیازمند تفسیرهای المیزان‌، نمونه، مجمع‌البیان، تبیان و ... است، اظهار کرد: تفسیرهای ارزنده‌ای از شیعه و سنی می‌خواهیم تا حقایق کلمات قرآن را برای مردم تبیین کنند.

آیت‌الله قربانی، حفظ نهج‌البلاغه را عالی ذکر کرد و افزود: جامعه نیازمند تألیف‌هایی مانند منشور حکومت‌داری است و حوزه‌های علمیه و شاگردان مکتب اهل بیت(ع) با فهم حقیقت قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه باید بتوانند دل مردم را با نور قرآن آشنا کنند.

وی ادامه داد: علمای دین باید تلاش کنند روح، حقیقت و جامعیت اسلام با زبان ساده و منطق روز برای دنیا روشن شود و در این راستا تلاش‌های ارزنده‌ای توسط حوزه‌های علمیه در نظام جمهوری اسلامی انجام شده و ابعاد مختلف دین را برای مردم تبیین کردند.

پاسخ به شبهات وهابی‌ها و معارضان قرآن در حوزه امیرالمؤمنین(ع) رشت

عضو مجلس خبرگان رهبری از تشکیل دو گروه از روحانیون به منظور پاسخ به شبهات وهابی‌ها و معارضان قرآن در حوزه امیرالمؤمنین(ع) رشت خبر داد و بیان کرد: گروه‌های مذکور در راستای پاسخ به شبهات در حال تحقیق هستند.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه دین‌شناسان باید به وظیفه خود عمل کنند، تصریح کرد: قرآن‌شناسان، نهج‌البلاغه‌شناسان و دین‌شناسان باید نظام جمهوری اسلامی ایران را به دنیا بشناسانند.

وی بر گسترش موج اسلام‌شناسی در دنیا تأکید کرد و گفت: امروز نظام اسلامی با تلاش حاج قاسم سلیمانی‌ها دارای اقتدار است و این رزمندگان از حریم انقلاب دفاع می‌کنند و دشمنان اسلام را به‌جای خود می‌نشانند.

امام جمعه رشت، نظام اسلامی را دارای رهبر و ملتی آگاه دانست و متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران با وجود رزمندگانی از جان‌گذشته نیازمند اسلام‌شناسانی آگاه است.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام