نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

نمازجمعه عامل اعتدال در جامعه است + تصاویر ( 26 تیر 96 )


سفیرسبز : نماینده ولی فقیه در گیلان اقامه نمازجمعه را از حسنات امام خمینی(ره) در راستای تبیین حقایق دین در کشور عنوان کرد و گفت: نمازجمعه عامل اعتدال در جامعه است.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در جمع مسؤولان ستادهای نمازجمعه گیلان اظهار کرد: نمازجمعه یکی از عوامل فرهنگی، سیاسی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی ایران است و هر هفته مسلمانان در این اجتماع بزرگ شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: نمازگزاران در خطبه نخست نمازجمعه از معارف، مسائل اعتقادی و دینی بهره می‌گیرند و در خطبه دوم مسائل سیاسی، وضعیت کشور و سیاست آفاق جهان اسلام بیان می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، نمازجمعه را در بعد اسلامیت نظام عنوان کرد و افزود: مردم باید از ابعاد مختلف مسائل و اعتقادات دینی بهره‌مند شوند بنابراین مسائل اخلاقی، دینی، سیاسی و اعتقادی در نمازجمعه برای جامعه تبیین می‌شود.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه تبیین مسائل دینی در نمازهای جمعه توانست اسلام را تا حدی حفظ کند، تصریح کرد: مساجد و منابر دینی مکمل نمازجمعه هستند و اکنون که دنیا به یک خانه تبدیل شده است، مردم باید خود را از لحاظ اعتقادی و اجتماعی آماده کنند.

وی به اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) توسط آیت‌الله طالقانی در تهران اشاره کرد و گفت: ایجاد نظام جمهوری اسلامی احیای اسلام ناب محمدی(ص) بود و این امر اقامه نمازجمعه در کشور را علنی و عملی کرده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه به مرور نمازجمعه در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف کشور گسترش پیدا کرده است، بیان کرد: اکنون در 850 نقطه از کشور نمازجمعه با حضور جمعیتی چشمگیر اقامه می‌شود.

آیت‌الله قربانی، اقامه نمازجمعه را در راستای تبیین حقایق دین دانست و متذکر شد: اکنون اقامه نمازجمعه در کشور تبدیل به امر همگانی شده و مردم تمام دنیا از طریق رسانه‌ها مسائلی که در نمازهای جمعه بیان می‌شود را می‌شنوند و این امر مهمی است.

وی با بیان اینکه نمازجمعه عامل اعتدال در جامعه است، اظهار کرد: خطیب نمازجمعه دردهای جامعه را بیان می‌کند و این امر در برطرف کردن مشکلات اثر فوری دارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، نماز جمعه را قدرت‌نمایی بزرگ مسلمانان توصیف کرد و یادآور شد: نمازجمعه مانور جمعیتی در منطقه است و از حسنات امام خمینی(ره) محسوب می‌شود.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه نمازجمعه دارای معجزه بسیاری است، بیان کرد: رفتار شخصی و اجتماعی و همچنین دین‌باوری و اخلاص مسؤولان نمازجمعه نسبت به اسلام مردم را به نمازجمعه می‌کشاند.

وی بر تمیزی، معطر و دلگشا بودن جایگاه نمازجمعه تأکید کرد و افزود: رفتار مسؤولان ستادهای نمازجمعه با مهمانان خداوند باید متواضعانه باشد ضمن اینکه زمینه سلامت مردم فراهم شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نمازجمعه ارمغان امام(ره)، رزمندگان و ارادتمندان به اسلام در جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در دوران طاغوت عده‌ای فداکار و مبارز، زندان و شهادت را پذیرفتند و با حرکت در راه امام(ره) انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند و اکنون جمهوری اسلامی ایران یکی از قطب‌های مهم تاثیرگذار در جهان است.

آیت‌الله قربانی به اقتدار و اثرگذاری نظام جمهوری اسلامی ایران در برطرف کردن مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: اکنون مسائل منطقه را بدون حضور ایران نمی‌توانند برطرف کنند و ناچارند رضایت جمهوری اسلامی را جلب کنند و این امر از برکات نمازجمعه است.

وی در پایان متذکر شد: نمازهای جمعه را باید با شکوه‌تر و پر محتواتر برگزار کنیم و زمینه‌ساز حکومت امام زمان(عج) شویم.

در ابتدای این دیدار مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان از اقامه نمازجمعه در 33 نقطه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی اسلامی‌نژاد با اشاره به اینکه در آستانه سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در جمهوری اسلامی ایران به فرمان امام(ره) توسط آیت‌الله طالقانی هستیم اظهار کرد: امروز نهاد نمازجمعه به موازات گسترش در کشور دارای تشکیلاتی شده و ده‌ها هزار نفر در ستادهای نمازجمعه فعالیت می‌کنند.

وی، مسؤولان ستادهای نمازجمعه را بازویی توانمند در راستای برگزاری بهتر این نماز عبادی سیاسی عنوان کرد و افزود: اکنون در 33 نقطه از گیلان نمازجمعه را اقامه می‌کنند و به‌زودی در سی‌وچهارمین نقطه نمازجمعه در استان برپا می‌شود.

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه اعضای ستادهای نمازجمعه از نیروهای فرهیخته و دارای فعالیت فرهنگی هستند، تصریح کرد: در آستانه سالروز نخستین اقامه نمازجمعه برنامه‌های متنوعی در ستادهای نمازجمعه استان تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام