نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

رودخانه‌های رشت در دولت امید احیا شود/ به بهشت بردن مردم وظیفه حکومت است + تصاویر ( 8 تیر 96 )


نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود به حدی آلوده است که موجود زنده در آن وجود ندارد و باید با تلاش مسؤولان در دولت تدبیر و امید احیا شود.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با رویکرد اقتصاد مقاومتی با خیر مقدم به مسؤولان و وزرا به‌ویژه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: مشکلات منطقه از زبان مسؤولان به‌ویژه محمدعلی نجفی استاندار گیلان مطرح شده است.

وی در ادامه به دین اسلام به عنوان قانون زندگی و حکومت‌داری اشاره کرد و افزود: معتقد هستم اسلام در تمام ابعاد زندگی در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی برنامه دارد و در نظام جمهوری اسلامی قوانین الهام گرفته از این آیین مقدس است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، بیان کرد: نامه مذکور منشور مملکت‌داری است و امیرالمؤمنین(ع) در این نامه خود را به عنوان بنده خدا معرفی کرده و این امر درسی برای تمام مسؤولان کشور محسوب می‌شود که در مرتبه نخست بنده خداوند باشند.

آیت‌الله قربانی، بندگی خداوند را سبب رسیدن به مقام‌های بالا خواند و تصریح کرد: امر مذکور برای خودنمایی نیست بلکه انسان در سایه دستورات الهی به مرتبه‌های شایسته می‌رسد.

وی، ارتقای درآمد ملی را از درس‌های مملکت‌داری نامه امام علی(ع) به مالک اشتر عنوان کرد و گفت: امروز چرخ اقتصادی جامعه با مشکل مواجه است و در این زمینه باید گام‌هایی برداشته شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه افراد بسیاری در جامعه با مشکلات اقتصادی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: دولت در زمینه مذکور اقدام‌هایی انجام داده و لازم است این تلاش‌ها تداوم بیشتری پیدا کند.

آیت‌الله قربانی، اسلام را دین صلح ذکر کرد و یادآور شد: در طول تاریخ پیروان مذاهب مختلف در سایه اسلام زندگی می‌کردند اما اکنون گروه‌های استعماری مانند داعش پیدا شدند و حتی به کودکان رحم نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه جهاد با دشمنان از درس‌های نامه امام علی(ع) به مالک اشتر است، اظهار کرد: در دوران جنگ تحمیلی ۲۵۰ هزار نفر به شهادت رسیدند و توانستیم دشمن را از کشور بیرون کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به حمله نیروهای داعش به مجلس شورای اسلامی و مرقد منور امام(ره) اشاره کرد و افزود: با اقتدار سپاه سرافراز، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، شورای امنیت و تصمیم مقام معظم رهبری به دشمن ضربه وارد کردیم.

آیت‌الله قربانی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری به دشمنان، بیان کرد: اگر دشمن بخواهد کوچک‌ترین تحرکی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، به غیر از مکه و مدینه هیچ مکانی در امان نیست و ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همراهان او در منطقه آرزوی از بین بردن نظام اسلامی را باید به گور ببرند.

*به بهشت بردن مردم وظیفه حکومت است

وی همچنین به وظایف دولت‌ها در برابر مردم اشاره کرد و گفت: برخی فکر می‌کنند وظیفه دولت‌ها تنها برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه است اما حکومت وظیفه به بهشت بردن مردم را به عهده دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به‌دنبال تحت تاثیر قرار دادن جامعه است، تصریح کرد: صالح ساختن مردم مهم است و حوزه‌های علمیه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی دیگر مسؤولیت اصلاح جامعه را به عهده دارند.

آیت‌الله قربانی، حضور مسؤولان در صف نخست نمازهای جماعت به‌ویژه نماز جمعه را سبب رعایت دین، اخلاق و ادب توسط افراد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران دارای مسؤولانی خدمتگزار و وظیفه‌شناس است.

وی به برخی ناهنجاری‌های اجتماعی به‌ویژه بدحجابی در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: ۲۵۰ هزار نفر شهید برای ایجاد نظام جمهوری اسلامی تقدیم شده است بنابراین آثار شهدا باید در کوچه‌ها و خیابان‌ها مشاهده شود.

*فقر گیلان زیر سرسبزی ظاهری استان پنهان شده است

امام جمعه رشت با اشاره به کاهش زمین‌های کشاورزی به زیر یک هکتار و وجود مشکلات اقتصادی در استان، اظهار کرد: فقر گیلان در زیر سر سبزی ظاهری استان پنهان شده و برطرف کردن آن نیازمند تلاش مسؤولان است.

آیت‌الله قربانی به وضعیت نامناسب رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در رشت اشاره کرد و افزود: از دولت‌های گذشته در مورد وضعیت رودخانه‌های مذکور هشدار دادم اما هنوز دو رودخانه احیا نشده است.

وی با تأکید بر حمایت مسؤولان دلسوز در دولت تدبیر و امید برای احیای رودخانه‌های رشت، بیان کرد: رودخانه‌های گوهررود و زرجوب به حدی آلوده است که موجود زنده در آن وجود ندارد و باید با تلاش مسؤولان در دولت تدبیر و امید احیا شود.
انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام