نماینده ولی فقیه در گیلان عنوان کرد : دیدگاه (0)

تداوم راه شهید بهشتی در دستگاه قضایی کشور + تصاویر ( 3 تیر 96 )


سفیر سبز: نماینده ولی فقیه در گیلان شهدای حادثه تروریستی هفتم تیر را از چهره‌های الهی و نورانی عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی کشور ادامه دهنده راه شهیدان است و باید تلاش کنیم مردم به این دستگاه خوشبین باشند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری و جمعی از مدیران دستگاه قضایی استان با تأکید بر مراقبت و نظارت صدور احکام توسط قضات جوان اظهار کرد: اداره کردن تشکیلات دستگاه قضا در سراسر کشور با توجه به عوامل لغزاننده انسان‌ها بسیار دشوار است و عملکرد این دستگاه جای قدردانی دارد.

وی، توجه به نظر مسؤولان رده بالا در دستگاه قضا را مهم عنوان کرد و افزود: استفاده از افراد با سابقه خوب در دستگاه قضایی بسیار حائز اهمیت است ضمن اینکه برخی از افراد ممکن است با پیش‌داوری و پیش‌دانشی خود در زندگی موجب لغزش شوند و این امر نباید در صدور حکم آنها تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مراقبت مداوم از قضات باید در برنامه دستگاه قضایی باشد، تصریح کرد: رفتار و گرایش افراد نشان‌دهنده طرز فکر آنهاست و انسان با دوستان خود شناخته می‌شود.

آیت‌الله قربانی، طولانی بودن و عجله در روند صدور حکم را از آفت‌های قضاوت برشمرد و بیان کرد: بعضی از مواقع لازم است پرونده قضایی سیری داشته باشد تا به نتایجی برسد.

وی در ادامه به نزدیک شدن به سالروز شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و یاران او در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: طبق فرموده امام(ره)؛ «بهشتی برای ملت ما یک امت بود» و منافقین می‌خواستند شخصیت‌های برجسته نظام را از ما بگیرند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه چهار نفر از شهدای حادثه هفتم تیر از شخصیت‌های گیلانی بودند، خاطرنشان کرد: شهید عبدالکریمی از شاگردان بنده بود و شهادت این افراد مصیبت بزرگی برای کشور ایجاد کرد.

آیت‌الله قربانی، شهدای حادثه تروریستی هفتم تیر را از چهره‌های الهی و نورانی ذکر کرد و متذکر شد: دستگاه قضایی کشور ادامه دهندگان راه شهیدان است و باید تلاش کنیم مردم به دستگاه قضا خوشبین باشند.

وی با بیان اینکه عمل به وظیفه و در نظر گرفتن خداوند در صدور احکام توسط قضات حائز اهمیت است، اظهار کرد: عمر کوتاه انسان می‌گذرد اما تنها نیک‌نامی از او باقی می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، در نظر گرفتن واقعیت‌های دینی در دادگاه‌ها را مهم عنوان کرد و افزود: قضات در صادر کردن حکم باید بی‌طرفی خود را حفظ کنند و با در نظر گرفتن خداوند و امیدوار کردن مردم بتوانند ادامه دهنده راه امام علی(ع)، شهدای دفتر حزب جمهوری اسلامی به‌ویژه شهید بهشتی و همچنین آیت‌الله موسوی اردبیلی باشند.

آیت‌الله قربانی با تأکید براینکه مردم باید بدانند در نظام الهی زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در گذشته مراجع به روحانیون اجازه قضاوت در دستگاه طاغوت را نمی‌دادند اما در نظامی زندگی می‌کنیم که در رأس آن ولایت فقیه قرار دارد و این امر افتخاری برای دستگاه قضایی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام