نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

کتاب، سرمایه علمی/ فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود ( 31 خرداد 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نگارش کتاب از سرمایه‌های علمی شمرده می شود گفت: فرهنگ مطالعه با سعی و تلاش مسئولان ذی ربط در جامعه نهادینه شود.

زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز (۳۱ خرداد) در آئین تجلیل از دست اندکاران جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین اظهار کرد: مطالعه افکار جامعه را ارتقاء خواهد داد.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد مهمترین فضا جهت ترویج مطالعه است گفت: از دوران کهن تاکنون مساجد مرکز فراگیری احکام مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بود.

آیت الله قربانی اذعان کرد: زمان درحال گذر است، در این گذر زمان می‌توان کارهای شایسته ماندگار انجام داد که تا سال‌ها برکاتش در جامعه جاری و ساری باشد.

وی با تاکید بر اینکه کتاب‌های ارزشمند در کتابخانه‌های شخصی نباشد افزود: با انتقال کتاب‌های ارزشمند و تاثیرگذار به کتابخانه‌های عمومی می‌توان جامعه را از این ظرفیت‌ها و فرصت‌های بالا بهره‌مند کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: توجه به کارهای فرهنگی مهمترین نیاز جامعه است و تلاش در برنامه‌های فرهنگی ثمره‌اش برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه فعالیت مساجد با محوریت فرهنگی، افکار و اندیشه جامعه را ارتقاء می‌دهد اذعان کرد: با تلاش مسئولان ذی‌ربط خوشبختانه گیلان در انجام فعالیت‌های فرهنگی کشور جزء استان‌های برتر شمرده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: هیچگاه با زور نمی‌توان در پیشبرد اهداف موفق بود و با اندیشه و آگاه کردن جوانان از مسائل روز می‌توان پله‌های ترقی را یکی پس دیگری را طی کرد.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام بهترین دین است چرا که فکر و اندیشه ارزشمند و مناسب دارد و تحت هر شرایطی پاسخگو به شبهات و مشکلات است.

آیت الله قربانی اظهار کرد: نگارش کتاب سرمایه علمی محسوب شده اما متاسفانه برخی‌ها با داشتن چنین تبحری امکان چاپ را ندارند.

در ابتدای این آیین حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان نیز در آئین تجلیل از دست اندکاران جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین اظهار کرد: در گیلان 33 هزار مسجد شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان راه اندازی شده است گفت: طرح 3 هزار مسجد 3 هزار کتابخانه برای نخستیبن بار در گیلان اجرا شد، که در مرحله اول تاکنون در مساجد شهر و روستایی 11 شهرستان گیلان 2 هزار مسجد و کتابخانه نیازسنجی شد.

حجت الاسلام پورابراهیم به فقر فضای مطالعه در گیلان اشاره و اذعان کرد: مابقی مساجد در سال‌های آتی نیازسنجی و با همکاری استانداری، کتابخانه های مساجد تجهیز خواهند شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان تصریح کرد: در راستای اجرای طرح تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه در مساجد کشور، 24 هزار مسجد فعال کشور شناسایی و هدف براین است که 11 هزار کتابخانه در مساجد کشور راه‌اندازی شود.

وی در ادامه به اجرای طرح‌های نوین فرهنگی به صورت پایلوت در گیلان پرداخت و خاطر نشان کرد: جشنواره شیوه‌های نوین معارف دین در گیلان با موفقیت انجام شد و برخی از استان‌ها مشتاق برگزاری این طرح هستند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان اظهار کرد: ترویج  فرهنگ دینی با برگزاری برنامه‌های آموزشی با توجه به ظرفیت‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مهیا خواهد شد.

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام