نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

روز قدس امید دنیای بشریت است/حیرت دنیا از اقتدار موشکی ایران ( 30 خرداد 96 )


سفیر سبز: نماینده ولی فقیه در گیلان به مبارزه 60 ساله مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: روز جهانی قدس برای دنیای بشریت تبدیل به امید شده است.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی شامگاه دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم با اشاره به هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه اظهار کرد: رسول اکرم(ص) فرمود؛ مؤمنان به مدینه مهاجرت کنند زیرا در مکه نمی‌توانند اعمال دینی را انجام دهند و گاهی مجبور می‌شوند در لشکر کفر به جنگ برادران دینی خود بروند.

وی در ادامه به زندگی پس از مرگ اشاره کرد و افزود: مرگ نابودی نیست بلکه تولدی دیگر است و زندگی مهم‌تر پس از مرگ آغاز می‌شود بنابراین باید به عمل نیک بپردازیم زیرا محصول این دنیا برای آخرت تاثیرگذار است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دو گروه با انجام کارهای نیک در دنیا موفق می‌شوند، تصریح کرد: انجام کارهای بزرگ و دشوار نیازمند تحمل است و انسان‌ها با صبر و خویشتن‌داری طبق عقل و شرع به موفقیت می‌رسند.

آیت‌الله قربانی، توکل به خداوند را سبب موفقیت انسان خواند و بیان کرد: رسیدن به درجه‌های بهشت نیازمند انجام کارهای نیک است و امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود؛ انسان به‌وسیله شکیبایی، صبر و تحمل به آرزوهای خود می‌رسد.

امام جمعه رشت در ادامه به این موضوع تعیین حاکم اسلامی باید با نظر مردم باشد، اشاره کرد و افزود: برخی انجام تمام امور را با نظر مردم می‌دانند و می‌گویند به دلیل اینکه مردم امام علی(ع) را تأیید نکردند ایشان مدت 25 سال خانه‌نشین شدند که این یک بعد قضایا را نشان می‌دهد و یک قسمت از آن نادرست است.

وی با تأکید براینکه در تعیین حاکم اسلامی باید به تمام زوایای موضوع توجه شود، یک مشروعیت و یک مقبولیت داریم و اگر تمام مردم به فردی رأی دهند و او قدرت اجتهاد نداشته باشد، دارای مقبولیت نیست و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری هستند که 10 مورد مقبولیت را کشف می‌کنند.

آیت‌الله قربانی متذکر شد: این‌گونه نیست که هر کسی بخواهد درباره تعیین حاکم اسلامی اظهار نظر کند در حالی که به عمق واقعیت‌های آن نرسیده است و این تنها مربوط به امیرالمؤمنین علی (ع) نبوده که بگوییم از طرف خداوند تعیین شده بلکه موضوع فقیه زمان ما نیز این طور است و باید عنوان‌های کلی که معصوم تعیین کرده است، را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه کسانی که زود تصمیم می‌گیرند و در اطراف قضایا تحقیق نمی‌کنند نمی‌توانند به نتایج مطلوب برسند، خاطرنشان کرد: سال‌ها امام(ره) و ملت ایران با تحمل سختی و صبر توانستند نعمت جمهوری اسلامی را در جامعه ایجاد کنند.

*حیرت دنیا از اقتدار موشکی ایران

وی، عزت جمهوری اسلامی را حاصل تحمل رنج‌ها عنوان کرد و یادآور شد: اکنون سپاه با اقتدار موشک‌های خود را به دیرالزور 600 کیلومتر دورتر از مرزهای ما فرستاد و بسیاری از فرماندهان و نزدیکان ابوبکر بغدادی را به درک واصل کرد و دنیا نسبت به اقتدار ایران اسلامی انگشت حیرت به دندان گرفته است.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه قدرت موشکی ایران حاصل تلاش و جانفشانی تهرانی مقدم‌ها است، اظهار کرد: اکنون دنیا توجه ویژه‌ای به جمهوری اسلامی ایران دارد و این اقتدار توسط سپاه سرافراز، نیروهای نظامی، انتظامی و ملت ما تحقق پیدا کرده است.

*روز قدس امید دنیای بشریت است

عضو مجلس خبرگان رهبری به مبارزه 60 ساله مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: روز جهانی قدس برای دنیای بشریت تبدیل به امید شده است.

وی با اشاره به اینکه جوانان فلسطینی با دست خالی به نبرد با نیروهای رژیم صهیونیستی می‌پردازند، بیان کرد: مبارزه مردم فلسطین با صبوری و شکیبایی انجام می‌شود اما در مقابل سران کشورهای اسلامی رقص شمشیر راه می‌اندازد.

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام