نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

زندگی پس از مرگ به زندگی دنیایی انسان روح می‌بخشد ( 29 خرداد 96 )


گیلانیان : نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اعمال خوب و بد انسان در قیامت تبلور می‌یابد گفت: قیامت و زندگی پس از مرگ به زندگی دنیایی انسان روح می‌بخشد و کسی که معتقد به زندگی بعد از مرگ باشد در این دنیا مراقب اعمال و کردار خود خواهد بود

آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در هجدهمین جلسه تفسیر سوره عنکبوت با اشاره به آیه 58 این سوره « وَالَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَنُبَوِّئَنَّهُمْ مِنَ الْجَنَّةِ غُرَفًا تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الأنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا نِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِین» گفت: همه انسان‌ها طعم مرگ را خواهند چشید پس باید از تعلقات و علایق مادی دل کند.

وی با اشاره به اینکه کفار مرگ را پایان همه چیز می‌دانند افزود: اما مسلمانان معتقدند با مرگ حیات انسان از بین نمی‌رود بلکه زندگی جدیدی برای انسان در عالم برزخ و قیامت رقم می‌خورد و انسان برای همیشه زنده خواهد ماند.

آیت الله قربانی با تاکید بر اهمیت مسئله معاد در قرآن گفت: از 6 هزار و 666 آیه قرآن، یک هزار و 800 آیه مربوط به مرگ، عالم برزخ و قیامت است و این نشان دهنده تاکید اسلام بر معاد است.

وی اظهار کرد: تاکیدی که قرآن بر مسئله معاد دارد بعد از توحید، بزرگترین تاکید است زیرا تاثیری که معاد در زندگی انسان دارد بالاتر از تاثیری است که توحید در زندگی انسان دارد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه دستورات الهی به منصه عمل و اجرا در می‌آید، ادامه داد: اگر زندگی بعد از مرگ نباشد، زندگی مهمل و بی‌حاصل خواهد بود، باید کیفر و ثواب کارها را دید، کسانی که به پیامبران و دستوراتش ایمان آورده و عمل صالح کردند جایگاهی از بهشت به آنها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اعمال خوب و بد انسان در قیامت تبلور می‌یابد افزود: آنهایی که عمل خیر انجام دادند، اعمال آنان از بین نرفته و در جانشان اثر این عمل می‌ماند و در قیامت به شکل جنت آشکار می‌شود.

آیت الله قربانی تاکید کرد: قیامت و زندگی پس از مرگ به زندگی دنیایی انسان روح می‌بخشد و کسی که معتقد به زندگی بعد از مرگ باشد در این دنیا مراقب اعمال و کردار خود خواهد بود، زیرا اثر رفتارش در قیامت آشکار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کیفرها و پاداش‌ها اثر وضعی اعمال هستند گفت: بسیارى از گناهان مکافاتى در این جهان دارند زیرا یکی از حکمت‏‌هاى الهى در نظام آفرینش این است که نظام هستى نسبت به کردارهاى انسان بى‏‌تفاوت نیست و در برابر نیک و بد اعمال آدمى واکنش مناسب نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان اذعان کرد: بازگشت نتایج اعمال انسان به وى، به سراى آخرت اختصاص ندارد و بسیاری از گناهان، اثرات وضعی ناگواری در همین جهان برای ارتکاب کننده بوجود می‏‌آورد.

وی با تاکید بر اینکه خداوند انسان را به نیاتش عذاب می‌کند افزود: انسان‌های شرور و مشرک که همواره مرتکب اعمال خلاف می‌شوند و آن را تداوم می‌بخشند، خداوند در قیامت آنان را به نیاتشان عذاب می‌کند.

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام