نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

تعصبات قومی، قبیله‌ایی نباید مقدم بر اصول اعتقادی باشد ( 27 خرداد 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انسان نباید به خاطر تعلقات دنیوی برادرکشی کند، گفت: نباید تعصبات قومی، قبیله‌ایی و رسوم منطقه‌ایی مقدم بر اصول اعتقادی باشد.

آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در جلسه هفدهم تفسیر سوره عنکبوت با اشاره به آیات 57 تا 60 این سوره که مربوط به مومنینى است که در سرزمین کفر قرار دارند و نمى‌توانند تظاهر به دیندارى کنند و دین حق را آشکار ساخته و به سنت‌هاى آن عمل کنند، گفت: اگر شرایط زندگی نتوانست نیازمندی‌های انسان را که مهمترین آن دینداری است در خانواده و محیط زندگی تامین کند، باید تعصب به محیط را کنار گذاشته و هجرت کرد.

وی با بیان اینکه بهترین محیط برای انسان مکانی است که نیازمندی‌هایش رفع شود اظهار کرد: وطن باید مورد احترام باشد اما هویت انسان نیست، هویت انسان، اعتقادات و افکارش است و باید اعتقادات و وظایف اخلاقی، انسانی ارجحیت بر هر چیزی داشته باشد.

آیت الله قربانی با اشاره به درگیری بین برخی کشورهای اسلامی افزود: مسلمان نباید به جنگ با برادر مسلمان خود بپردازد مانند جنگ‌هایی که در یمن، سوریه و لبنان رخ داده است، کفار مسلمانان را وادار می‌کنند با برادرهایشان بجنگند، قرآن این افراد را سرزنش کرده و رهنمود می‌دهد.

وی تصریح کرد: انسان نباید به خاطر تعلقات دنیوی برادرکشی کند که متاسفانه در برخی کشورهای اسلامی در حال انجام است.

آیت الله قربانی تاکید کرد: تعصبات قومی، قبیله‌ایی و رسوم منطقه‌ایی نباید مقدم بر اصول اعتقادی باشد.

وی با بیان اینکه مقام عبودیت مقدم بر رسالت است تاکید کرد: اگر عبودیت نباشد رسالتی هم نخواهد بود و این افتخاری است که خداوند به بندگانش عطا می‌کند و می‌فرماید: ای بندگان من که ایمان آوردید بدانید زمین خدا وسیع است و محیطی که نتوانید نام خدا را بیاورید، ارزشی ندارد.

امام جمعه رشت اظهار کرد: افرادی که در محیط کفر هستند، نمی‌توانند به دستورات دین خود عمل کنند و مجبور به پذیرش کارهای غیرشرع می‌شوند. در برخی کشورهای اروپایی بانوان حق ندارند با حجاب در محیط‌های اجتماعی و اداری حاضر شوند که زندگی در این محیط‌های غیر اسلامی حرام است.

 وی با تاکید بر اینکه باید در محیط‌های اسلامی زندگی کرد افزود: نباید اعتقادات خود را به خاطر زندگی در محیطی غیراسلامی از دست دهیم، جمهوری اسلامی ایران نعمتی است که هم می‌توان‌ حب الوطن داشت هم آزادی عقیده و شخصیت.

آیت الله قربانی خاطرنشان کرد: باید حیا و نجابت در رفتار امت پیغمبر مشهود باشد و رفتار اسلامی در جامعه ترویج یابد.

وی با اشاره به شب‌های قدر تاکید کرد: این شب‌های عزیز باید تلنگری باشد تا افق فکرمان را وسیع کرده و مانند حضرت علی (علیه السلام) زندگی کنیم که برای حفظ اسلام مجبور شد از حق خود بگذرد تا اعتقادات اسلامی باقی بماند.

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام