نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

دین اسلام دین جهانی و برای همه بشریت است ( 25 خرداد 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دین پیغمبر دین جهانی و برای همه بشریت است گفت: ادیان دیگر، ادیان موسمی و حجت‌هایشان نیز موسمی بود و هیچ معجزه‌ایی از پیامبران دیگر در حال حاضر وجود ندارد.

آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در جلسه هفدهم تفسیر سوره عنکبوت با اشاره به معجره قرآن گفت: منکرین خواستار معجزات عینی از محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) مانند سایر پیامبران چون سیل، زلزله، صاعقه و شفای بیماران بودند در حالیکه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نظیر مبین است و اختیار معجزات با خداوند است.

وی با بیان اینکه خداوند معجزات عینی در زمان پیامبر اکرم را مصلحت نمی‌دانست، تاکید کرد: دین پیغمبر دین جهانی و برای همه بشریت است در حالیکه ادیان دیگر، ادیان موسمی بوده و حجت‌هایشان نیز موسمی بود و هیچ معجزه‌ایی از پیامبران دیگر در حال حاضر وجود ندارد.

آیت الله قربانی با تصریح اینکه قرآن که بر پیامبر اُمی نازل شد، همیشه پایدار و جاوید خواهد ماند اظهار کرد: اگر معجزه حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) موسمی بود، در همان مقطع پایان می‌یافت و هیچ دلیلی برای گرویدن مردم به اسلام وجود نداشت.

وی با بیان اینکه مردم دوران پیامبر خواستار نازل شدن عذاب بودند گفت: خداوند می‌فرماید اگر اجل مسمّا برای این افراد قرار داده نشد بود، عذاب بر آنها می‌فرستادیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه به طور کلى مرگ و میر بر دو نوع اجل مسمّا و اجل معلق است افزود: مطابق با نظام خلقت هر موجود زنده‌‏اى پس از یک دوره زندگى، عوامل زیستى او رو به کاهش و زوال می‌رود تا روزى که عمر او به سر رسد که این اجل مسمّاست و اجل معلق، مرگ‌‏هاى زودرس هستند که بر اثر تصادف یا بیمارى‌‏ها پدید مى‏‌آیند و هر دو اجل به اراده و مشیت الهى و بر طبق قضا و قدر الهى انجام مى‌‏شود.

وی تاکید کرد: همه موجودات، حوادث و پدیده‌‏هاى جهان، مطابق اراده ازلى و قضا و قدر الهى انجام مى‏‌شود و تنها صدقه و اعمال نیکوکارانه است که مسلما اجل معلق را به تأخیر می‌‏اندازد.

آیت الله قربانی با تاکید بر بهره گیری از عبرت‌های جامعه تصریح کرد: خداوند به مردم زمان پیامبر که خواستار عذاب الهی بودند، متذکر می‌شود که اگر عمر واقعی شما که مصلحت را در آن دیدم، نبود، عذاب را بر شما نازل می‌کردم اما می‌خواهم استعدادها به منصه ظهور برسد و در میان شما انسان‌هایی بیاید که برای آینده اسلام مفید باشند.

وی با بیان اینکه زندگی انسان دستخوش تغییر و تحولات بسیار است اذعان کرد: انسان‌ها در رویارویی با بسیاری از اتفاقات زندگی، چراهای بسیار به ذهنشان رسوخ کرده و در خیر و مصلحت خداوند متعال، دچار شک و تردید می‌شوند، درحالی که مصلحت ما در این اتفاق بوده و باید راضی به رضای خداوند متعال باشیم که جز خیر و نیکی چیزی برای بندگانش نمی‌خواهد.

امام جمعه رشت اعمال انسان را سازنده آخرت دانست و گفت: عذاب آخرت با عمل انسان‌هاست و این عمل ماست که جهنم را بوجود می‌آورد.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب‌های قدر که تعیین مقدرات زندگی انسان است خاطرنشان کرد: باید این شب‌ها، شب‌های بهره‌گیری و توبه و استغفار باشد.

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام