تاریخ (واقعه عاشورا) منتشر شد ( 28 اردیبهشت 99 )


سفیر سبز : کتاب تاریخ واقعه عاشورا و نقش آن در زندگیی انسان ها و بیداری ملت ها به قلم حضرت آیت الله زین العابدین قربانی به زیور طبع آراسته و منتشر شد.

این کتاب دارای که دارای 12 بخش، 398 صفحه و در قطع وزیری و یک کار محققانه ای پیرامون زندگی حضرت امام حسین (ع) از تولد تا وقایع کربلا و یاران آن حضرت در دشت نینوا و همچنین اسارت اهل بیت است .

در بخشی از مقدمه این کتاب وزین آمده است: "مهمترین این واقعه (قیام امام حسین "ع") که انگیزه واقعی این قیام نیز به شمار می رود الهام بخشی آن برای مبارزات ظلم ستیزی و عدالتخواهی است".

حضرت آیت الله زین العابدین قربانی در مورد هدف از تالیف این کتاب در مقدمه می نویسد : "گرچه در باره تاریخ عاشورا و فلسفه قیام ابی عبدالله (ع) کتاب های فراوان و مفید از شیعه و سنی، حتی غیر مسلمان از قدیم الایام تا کنون نوشته شد لیکن هنوز نکات مبهم زیادی وجود دارد که برای توده مردم کاملا روشن نیست بخصوص با این ابزار جدید فضای مجازی که هر روز شبهات جدیدی را در اذهان مردم و نونهالان و ناآگاهان جامعه وارد می کنند که می طلبد به این امور بیشتر و به روزتر بپردازیم.

از سوی دیگر اینجانب سال ها در این باره سخن گفته و مطلب ها نوشتم و به این نوع شبهات پاسخ دادم ولی فکر می کنم برخی از آن مبهمات و شبهاتی که در باره عاشورا و قیام و برقراری چگونهگی عزاداری آن حضرت القاء کرده و می کنند هنوز باقی است و نکاتی (وجود دارد) که لازم است مجددا بررسی و بازبینی شود از این رو دریغم آمد که آن دستاوردها با تجدید نظر و پاسخ القائات جدید از قبیل واجب القتل بودن عزاداران حسینی از ناحیه داعشی ها و سلفی ها در این روزهای پایان عمر در اختیار شما خوانندگان حقیقت جو قرار ندهم و همین مقدار آن حضرت را در راه هدف بلندش که "نجات انسان ها از جهالت و حیرت ضلالت است"، یاری ننمایم.

چون این کتاب در ایام عزاداری شهادت "مالک اشتر علی ، ابوالفضل حسین علیهم السلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی" به زیر چاپ رفت حضرت آیت الله زین العابدین قربانی ثواب این کتاب ارزشمند را به روح پر فتوح این شهید والامقام هدیه نموده است.

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام