نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

اعتقاد به معاد مانع پیروی انسان از هوای نفس می‌شود ( 16 بهمن 96 )


گیلانیان : نماینده ولی فقیه در گیلان بر تقویت باور اعتقادی قضات تأکید کرد و گفت: باورهای دینی و اعتقاد به معاد مانع پیروی انسان از هوای نفس می‌شود.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امشب در دیدار با احمد سیاوش‌پور رئیس کل دادگستری گیلان با تسلیت ایام فاطمیه(س) و تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: مسند قضا جایگاه پیغمبر(ص) و امام(ع) محسوب می‌شود و جایگاه مهمی است.

وی، امر قضا را بسیار عظیم عنوان کرد و افزود: ناظر دانستن خداوند بر رفتار انسان یکی از مسائل مهم در امر قضاوت است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اعتقاد به معاد می‌تواند انسان را تا حد زیادی از هوای نفس حفظ کند، تصریح کرد: باور دینی افراد را وادار می‌کند واقعیت‌ها را بگویند و از دروغ پرهیز کنند.

آیت‌الله قربانی بر تقویت باور اعتقادی قضات تأکید کرد و گفت: قضات جای پیغمبر(ص) و وصی ایشان می‌نشینند بنابراین پیشینه قضات ما سبقه ایمانی است.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی دستگاه قضا موجب مختل شدن فعالیت‌ها در جامعه می‌شود، بیان کرد: اطاله دادرسی از مسائلی است که موجب نارضایتی مردم می‌شود.

توسعه استان مبنای کار دادگستری گیلان است

رئیس کل دادگستری گیلان نیز در دیدار مذکور با تسلیت ایام فاطمیه(س) و تبریک دهه فجر چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی توسط شخصیت بزرگ امام(ره) ایجاد شده است و پس از 40 سال سرفرازانه با رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسیر خود پیش می‌رود.

احمد سیاوش‌پور، ولایت فقیه را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در مدت 40 سال گذشته انقلاب اسلامی با درایت ولایت فقیه از گردنه‌های سخت عبور کرده و در مقابل استکبار ایستاده است.

وی، بسیاری از فشار و سختی‌های داخلی را به دلیل استقامت انقلاب اسلامی در مقابل استکبار جهانی دانست و بیان کرد: بخشی از مشکلات ناشی از برخی سوء مدیریت‌ها است.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه قوه قضائیه در مسیری که قانون اساسی برای آن ترسیم کرده حرکت می‌کند، تصریح کرد: حجم کار دستگاه قضایی بسیار سنگین است.

سیاوش‌پور از افزایش 11 درصدی پرونده در دادسراها و 15 درصدی در دادگاه‌های گیلان در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و متذکر شد: نزاع و درگیری‌های سبک فردی بیشترین حجم پرونده‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه کارکنان دادگستری گیلان با تمام ظرفیت به طور شبانه‌روزی در حال تلاش هستند، خاطرنشان کرد: مبنای کار دادگستری گیلان حرکت در مسیر توسعه استان است و هیچگاه خود را از این امر جدا نمی‌دانیم.

رئیس کل دادگستری گیلان، دستگاه قضا را دارای تکالیفی خواند و یادآور شد: دستگاه قضا طبق قانون به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند اما بعضی از مواقع اظهارنظرهای غیرمنصفانه و بی‌اطلاعی از فعالیت این دستگاه وجود دارد.

سیاوش‌پور با بیان اینکه تقویت مدیریت استانی و همراهی با مدیران سالم نگاه اصلی دادگستری گیلان است، اظهار کرد: دست مدیران سالم را می‌بوسیم و از مدیری که قانون را اجرا می‌کند، حمایت می‌کنیم.

وی به استقلال قاضی در امر قضاوت اشاره کرد و متذکر شد: هیچ مقامی به لحاظ قانونی نمی‌تواند به قاضی امر و نهی کند و اگر تخلفی داشته باشد بدون ملاحظه برخورد می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان، بیشتر قضات و کارکنان دستگاه قضایی را سالم دانست و گفت: ادعا نداریم در کارها اشتباهی صورت نمی‌گیرد اما کار ما براساس عدالت است.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام