نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

شیطان‌های بزرگ و کوچک عامل ناآرامی‌ها هستند/محرومان نباید نادیده گرفته شوند ( 14 دی 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: ناآرامی‌های اخیر بدون تردید نشأت گرفته از شیطان‌های کوچک و بزرگ زمان ما است.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امشب در جلسه مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به ناآرامی‌های ایجاد شده در روزهای اخیر اظهار کرد: ناآرامی‌های اخیر بدون تردید نشأت گرفته از شیطان‌های کوچک و بزرگ زمان ما است.

وی به اعلام دشمنان نظام مبنی بر اندازی جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان فضای مجازی را در اختیار شیطان‌های کوچک گذاشتند اما بدانند نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدر است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه راهپیمایی‌ها، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها موجب آگاهی مردم از ترفند دشمنان علیه نظام اسلامی شده است، تصریح کرد: دشمن با توهین به مسؤولان به‌دنبال بی‌هویت کردن جامعه در فضای مجازی است.

آیت‌الله قربانی، نقش نیروهای بسیجی و حزب‌اللهی در آرام کردن جامعه را موثر خواند و بیان کرد: خانواده‌ها مواظب فرزندان خود در ناآرامی‌های ایجاد شده توسط دشمنان باشند.

وی در ادامه خواستار چاره‌اندیشی مسؤولان به‌ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای ایجاد اشتغال در جامعه شد و گفت: مسؤولان باید به فکر توسعه کشاورزی استان باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تولید سالانه 73 هزار تن چای خشک در گذشته در کشور، یادآور شد: اکنون تولید چای خشک به 20 هزار تن در سال کاهش پیدا کرده ضمن اینکه سالانه هشت هزار تن پیله خشک در استان تولید می‌شد و این رقم به 400 تن رسیده است.

آیت‌الله قربانی، وجود فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی را از معضلات گیلان دانست و اظهار کرد: اشتغال منطقه‌ای باید در راستای اقتصاد مقاومتی در استان اجرایی شود.

وی با تأکید براینکه محرومان و بیکاران جامعه نباید نادیده گرفته شوند، بیان کرد: دشمن معضل بیکاری را ابزاری برای ایجاد ناهنجاری در جامعه مد نظر قرار داده و باید این ابزار از دشمن گرفته شود.

84 درصد مطالبات چایکاران گیلان پرداخت شد

استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور به تهیه سند چشم‌انداز توسعه استان اشاره کرد و گفت: اگر به برنامه عملیاتی برسیم می‌توانیم روی سند چشم‌انداز توسعه گیلان کار کنیم.

مصطفی سالاری بر تدوین برنامه زمانبندی شده برای اجرای سند چشم‌انداز توسعه گیلان تأکید کرد و افزود: تشکیل کمیته‌های متعدد یکی از ابزارهای اجرای سند چشم‌انداز توسعه استان است و این کمیته‌ها از هفته آینده به صورت فشرده برگزار می‌شود.

وی در ادامه از پرداخت 84 درصد میانگین مطالبات چایکاران گیلان خبر داد و بیان کرد: سهم دولت به طور کامل پرداخت شده و سهم کارخانه‌ها باقی مانده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ثبت سفارش برنج ممنوع شده است، تصریح کرد: ارز مبادلاتی برای واردات برنج حذف شده و واردکنندگان با باید ارز آزاد برنج وارد کنند و این دو عامل موجب شده به بازار خوشبین باشیم.

کاهش فشار اقتصادی بر مردم خروجی لایحه بودجه در مجلس

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 97 در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دولت لایحه بودجه را در مهلت مقرر قانونی در اختیار مجلس گذاشته است.

محمدحسین قربانی متذکر شد: کاهش فشار اقتصادی بر مردم خروجی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه به تدوین سند چشم‌انداز توسعه گیلان اشاره کرد و افزود: رفع مشکلات استان از جمله برنامه‌ها در تدوین سند مذکور است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی همچنین با قدردانی از حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی، تصریح کرد: مشکلات ملت را باید از زبان آنها بشنویم و در این راستا مردم صفوف خود را از اخلال‌گران نظم در جامعه جدا می‌کنند.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام