نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

دانش بدون تقوا مخرب است ( 4 دی 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر دانش با وجود ارزش‌های بسیاری که دارد با تقوا توأم نباشد، مخرب است بنابراین اسلام علمی را می‌خواهد که آمیخته با اعتقاد و باور الهی باشد.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از رؤسا و معاونان آموزش و پرورش گیلان به مناسبت هفته سوادآموزی و روز گزینش با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) و حضرت مسیح(ع) اظهار کرد: اکنون مسأله سوادآموزی به یک اصل مسلم شناخته شده در جوامع بشری تبدیل شده، زیرا علم چراغ است و راه را به انسان نشان می‌دهد.

وی به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی براینکه خیر دنیا و آخرت با علم است، اشاره کرد و افزود: شر دنیا و آخرت با جهل است ضمن اینکه رسول اکرم(ص) فرمود؛ کسب علم واجب است.

امام جمعه رشت متذکر شد: اگر علم با وجود ارزش‌های بسیاری که دارد با تقوا توأم نباشد، مخرب است بنابراین اسلام علمی را می‌خواهد که آمیخته با اعتقاد و باور الهی باشد.

آیت‌الله قربانی با تأکید بر شناخت خداوند، تصریح کرد: امروز علم خداوند را بهتر به ما می‌شناساند و هر قدر دانش پیشرفت داشته باشد خداشناسی نیز پیشرفت می‌کند.

وی، شناخت آفریده‌های خداوند را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: شناخت طبیعت و جهان آفرینش از ابعاد علم خدایی است و با برداشتن پرده از این اسرار معرفت مردم نسبت به خداوند بیشتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر شناخت انسان نسبت به دلیل آفرینش جهان تأکید کرد و گفت: عمل کردن به رهنمودهای خداوند در تمام امور عبادت محسوب می‌شود و این رهنمودها براساس عدل است.

آیت‌الله قربانی، شناخت انسان نسبت به مسائلی که او را از دین بیرون می‌برد، را مهم دانست و خاطرنشان کرد: برخی از افراد از حقوق سعادت‌بخش اسلام بی‌خبر هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه وجود گزینش در دستگاه‌ها لازم و واجب است، اظهار کرد: مسؤولان مربوطه باید بدانند حرمت مؤمن مانند خانه کعبه است و تا به یقین نرسیدند کاری انجام ندهند.

امام جمعه رشت، معلمان را اسوه توصیف کرد و یادآور شد: بنده برای امام(ره) و دیگر معلمان خود بیش از پدر خود احترام قائل هستم.

وجود 50 هزار بی‌سواد در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در دیدار مذکور به هفتم دی‌ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی و 15 دی‌ماه روز گزینش اشاره کرد و گفت: تمام تلاش‌ها در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان است.

مهدی حاجتی به رتبه هفتم باسوادی مردم گیلان در کشور در سال 90 اشاره کرد و افزود: براساس سرشماری‌های سال 90، 95 درصد از گیلانی‌ها باسواد بودند و میزان باسوادی مردم استان در سال 95 به بیش از 96 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه انسداد بی‌سوادی از برنامه‌های آموزش و پرورش است، تصریح کرد: گیلان جزو استان‌هایی محسوب می‌شود که گام‌های متعددی در زمینه مذکور برداشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از کسب رتبه دوم جذب اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان استان در سال تحصیلی جاری در کشور خبر داد و بیان کرد: جمعیت گیلان 2 میلیون و 500 هزار نفر اعلام شده و حدود 50 هزار نفر از آنها بی‌سواد هستند.

حاجتی، دامنه تعریف افراد بی‌سواد را سنین 10 تا 49 سال عنوان کرد و متذکر شد: امسال 9 هزار و 200 نفر سهمیه گیلان در جذب بی‌سوادان است و تمام این افراد جذب شدند و زیر پوشش نهضت سوادآموزی هستند.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام