نقش کتاب در ارتقای فرهنگ جامعه بی‌بدیل است‌ ( 20 آذر 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: نقش و اهمیت کتاب در جامعه، برای ارتقای سطح فرهنگ آن بی‌بدیل است.

آیت الله زین العابدین قربانی عصر امروز به اتفاق مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، امور کتابخانه های استان ، تبلیغات اسلامی ، اوقاف و امور خیریه ، بنیاد شهید و امور ایثارگران و تنی چند از مدیران اجرایی استان از سیزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان بازدید کرد .

وی در محل نمایشگاه‌های بین المللی گیلان طی مصاحبه ای اظهار داشت: کتاب نقش بسیار پر رنگی در جامعه برای ارتقای سطح فرهنگی مردم آن دارد به‌همین خاطر مردم نیز باید قدردان همیشگی کتاب باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد: کسانی که دارای اندیشه متعالی، فکر باز و بینش فرهنگی هستند دنبال کتاب‌های ارزشمند هستند چنانچه بزرگان نیز همواره در این مسیر قدم گذاشته‌اند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: جامعه‌ای که رشد نداشته باشد دنبال کتاب و کتابخوانی نمی‌رود و مردم آن به‌تدریج از علم دور افتاده و به‌سمت نابودی و اضمحلال می‌روند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: توصیه همیشگی بنده به مردم و به تمام اهل کتاب این است که همواره دنبال کتاب باشند و از آن برای بالا بردن و تعالی سطح اندیشه خود استفاده کنند.

وی به ذکر خاطره‌ای پرداخت و افزود: یکی از بزرگانی که در کشور هند زندگی می‌کرد سال‌ها به‌دنبال کتابی بود و بعد که فهمید در کشوری دور موجود است رنج سفر را به‌خاطر آن کتاب تحمل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان عنوان کرد: این فرد تنها به‌خاطر این که به آن کتاب برسد طی سفر به آن کشور مدت دو سال به خدمتگزاری صاحب آن تن داد تا بتواند از چشمه جوشان آن کتاب بهره گیرد.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: کسانی که اهل کتاب هستند حتی حاضرند بزرگترین و سخت‌ترین مشقات را تحمل کنند تا جایی‌که حتی حاضرند از زندگی راحت خود نیز بگذرند.

امام جمعه رشت اعلام کرد: در گذشته که امکانات به این گونه نبود با تمام آن مشکلات فراوان، کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه می‌کردم و هیچ وقت این سختی‌ها مرا از حرکت در مسیر علم جدا نکرد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب بهترین فرصت برای مردم از قشرهای مختلف است که با شرکت در آن علاوه بر تهیه کتاب به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مورد فرزندانشان نیز بپردازند.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: توصیه من به مردم و کسانی که از چنین نمایشگاه‌هایی دیدن می‌کنند این است که در کنار تفریح به ارتقای اندیشه خود نیز بپردازند.

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام