نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

بهزیستی می‌تواند به معلولان شخصیت دهد ( 16 آذر 96 )


سفیرسبز : نماینده ولی فقیه در گیلان بسیاری از افراد معلول را دارای توانایی انجام برخی امور دانست و گفت: بهزیستی می‌تواند به معلولان شخصیت و روحیه دهد.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران بهزیستی استان به مناسبت 12 تا 18 آذرماه پاسداشت روز جهانی معلولان اظهار کرد: محبوب‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که به بندگان خداوند خدمت کرده و در دل خانواده‌ها محبت و خوشحالی ایجاد می‌کنند.

وی به تفاوت بین مردم به دلیل مسائل ژنتیکی، تعلیم و تربیتی و آب و هوایی اشاره کرد و افزود: ازدواج‌های فامیلی موجب به دنیا آمدن فرزندان ضعیف و در برخی مواقع معلول می‌شود و اسلام با اینگونه ازدواج‌ها موافق نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جامعه در برابر معلولان وظایفی دارد، تصریح کرد: محبوب‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که به معلولان خدمت می‌کنند.

آیت‌الله قربانی، بسیاری از افراد معلول را دارای توانایی انجام برخی امور دانست و بیان کرد: بعضی از معلولان هنرمند هستند و اگر به آنها کمک شود نشاط پیدا می‌کنند.

وی به وظایف بهزیستی در برابر معلولان اشاره کرد و گفت: بهزیستی می‌تواند به معلولان شخصیت و روحیه دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه فرهنگ رضای الهی باید به معلولان تفهیم شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از معلولیت‌ها به دلیل اشتباه انسان‌ها و ازدواج‌های فامیلی است اما باید از سرخوردگی آنها جلوگیری شود.

آیت‌الله قربانی به وجود قوانین خوب و آموزنده در قرآن و دین اسلام اشاره کرد و یادآور شد: برخی از افراد با فرهنگ دینی آشنایی ندارند در صورتی که واقعیت‌های اسلام باید برای مردم بیان شود.

وی با بیان اینکه بهزیستی با دردهای جامعه شریک است، اظهار کرد: انسان با مشاهده بعضی از مسائل آزرده خاطر می‌شود اما کارکنان بهزیستی نباید از خدمت کردن به افراد معلول خسته شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، همدردی با محرومان را بالاتر از عبادت دانست و بیان کرد: همدردی با معلولان در کاهش مشکلات آنها تاثیرگذار است.

راه‌اندازی فوریت‌های اجتماعی در 5 شهرستان گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در دیدار مذکور به تشکیل این نهاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 59 در کشور اشاره کرد و گفت: بهزیستی به معلولان و امور اجتماعی خدمات ارائه می‌کند.

محمدرضا پارسی به زیر پوشش قرار گرفتن 42 هزار نفر معلول در گیلان اشاره کرد و افزود: 23 هزار نفر معلولیت شدید دارند و 17 هزار نفر نیز معلول جسمی و حرکتی هستند.

وی با اشاره به وجود 11 هزار معلول ذهنی در استان، بیان کرد: بیشتر معلولان مذکور مادرزادی و ژنتیکی هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه از 42 هزار نفر معلول زیر پوشش این سازمان تنها 12 هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند، تصریح کرد: نیاز است در مورد بقیه معلولان چاره‌اندیشی شود.

پارسی به فعالیت در امور فرهنگی و توانبخشی معلولان توسط بهزیستی گیلان اشاره کرد و متذکر شد: هیأت عزاداری ناشنوایان در استان تشکیل شده است.

وی با تأکید بر مناسب‌سازی مکان‌های عمومی برای استفاده معلولان، یادآور شد: در شهر رشت حرکت‌هایی در حال انجام است اما این امر باید فراگیر شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان به راه‌اندازی فوریت‌های اجتماعی در پنج شهرستان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: امسال فوریت‌های اجتماعی در شهرستان‌های لنگرود، رودسر، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا و رضوانشهر راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام