نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

ترویج فرهنگ اسلامی موجب استحکام بنیان خانواده می‌شود ( 14 آذر 96 )


سفیرسبز : نماینده ولی فقیه در گیلان به رواج بی‌بندوباری در محیط‌های استکبارزده اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه موجب استحکام بنیان خانواده می‌شود.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران ثبت احوال استان با تأکید بر ترویج تعلیمات صحیح اسلامی در جامعه اظهار کرد: نگه‌داشتن حرمت زن و شوهر نسبت به همدیگر موجب پیوند قلب‌های آنها می‌شود.

وی، محبت بین زن و شوهر را روش اولیای الهی عنوان کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمود؛ بهترین کلامی که در قلب زن اثر می‌گذارد این است که شوهر به او بگوید تو را دوست دارم.

امام جمعه رشت با اشاره به تألیف کتاب «حمایت جدی اسلام از زن و تشکیل خانواده و تداوم آن»، بیان کرد: طلاق امنیت خانواده‌ها را از بین می‌برد و در کتاب مذکور بستر فکری حمایت اسلام از خانواده فراهم شده است.

آیت‌الله قربانی، خواستار بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی به منظور کاهش آمار طلاق در خانواده‌ها شد و تصریح کرد: اگر فرهنگ اسلامی در سرلوحه تدریس آموزشگاه‌ها و خانواده‌ها قرار گیرد، محیط خانواده امن می‌شود.

وی با بیان اینکه تعلیمات دینی در مدارس ما اکنون وجود دارد، خاطرنشان کرد: در رژیم گذشته دولت حجاب را بر می‌داشت ضمن اینکه در محیط‌های استکبارزده و غرب‌زده بی‌بندوباری رواج داده می‌شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ترویج فرهنگ اسلامی توسط نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری دعاهای کمیل و ندبه، جلسه‌های قرآنی و ... سبب گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه و ایجاد اعتماد در محیط خانواده‌ها شده است.

آیت‌الله قربانی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره)، اظهار کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران قطب آزادی‌خواهان جهان اسلام شده و دنیای اسلام به وجود امام(ره) و مقام معظم رهبری افتخار می‌کند.

وی بر ارتقای فرهنگ جامعه تأکید کرد و افزود: اقتصاد باید تؤام با فرهنگ باشد زیرا اقتصاد با بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی در مسیر صحیح شکوفایی قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه فرهنگ جامعه را می‌توان با کمک رسانه‌ها، سخنرانی‌ها، آموزش و پرورش و برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌ها ارتقا داد، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم فرهنگ جامعه ارتقا پیدا کند.

افزایش انتخاب نام ائمه(ع) در گیلان

مدیرکل ثبت احوال گیلان نیز در دیدار مذکور با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در استان، گفت: سال گذشته رتبه نخست صیانت از حقوق شهروندی بین دستگاه‌های اجرایی گیلان را کسب کردیم.

قاسم روحانی‌فر به فعالیت سازمان ثبت احوال در عرصه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: طرح صدور کارت هوشمند ملی اجرایی شده ضمن اینکه در آینده نزدیک صدور شناسنامه به صورت رایانه‌ای با تقاضای متقاضیان انجام شده و با هماهنگی پست در منزل تحویل می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخاب نام ائمه(ع) توسط خانواده‌ها برای نوزادان و افراد دیگر در گیلان افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: در هشت ماه سال جاری نام‌های امیرعلی، ابوالفضل و محمدطاها برای پسران و فاطمه، نازنین زهرا و زهرا بیشترین فراوانی را در استان داشته است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان از فعالیت 92 دفتر در قالب 383 ایستگاه برای صدور کارت هوشمند ملی در استان خبر داد و بیان کرد: 2 میلیون و 80 هزار نفر بالای 15 سال واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی در گیلان هستند و تاکنون برای یک‌میلیون و 124 هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده و جزو 10 استان برتر کشور محسوب می‌شویم.

افتتاح سیستم سیار کارت هوشمند ملی در گیلان

روحانی‌فر همچنین در جریان افتتاح سیستم سیار کارت هوشمند ملی برای نخستین مرتبه در گیلان گفت: سیستم سیار کارت هوشمند ملی به منظور صدور کارت برای افراد در محل‌هایی که امکان حضور آنها در مراکز ثبت احوال وجود ندارد، راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، از سیستم سیار کارت هوشمند ملی در مراکزی مانند بهزیستی، زندان‌ها و ... که به هر نحوی نتوانند به ثبت احوال مراجعه کنند، برای ارائه خدمات به شهروندان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام