همه ما بر مبنا شیعه‌گری مخلصانه تربیت‌شده‌ایم + تصاویر ( 28 آبان 96 )


سفیرسبز : نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت شامگاه دیروز به منظور شرکت در مراسم عزاداری علی ابن موسی الرضا ( ع ) در زادگاهش پنچاه و بازدید از روند ساخت مسجد محل به این روستا عزیمت کرد .

آیت الله زین العابدین قربانی در جمع عزاداران این مسجد که امام جمعه ، نماینده و فرماندار آستانه اشرفیه حضور داشتند ، گفت: مردم ما با این روحیه  دوست داشتن اهل‌بیت ( ع ) تربیت شدند و ما را هم بر مبنا شیعه‌گری مخلصانه تربیت کردند.

وی با اشاره به خاطرات دوران کودکی خود که در این مسجد سپری کرده، اظهار کرد : در سال ۱۳۳۰ خشک‌سالی عظیمی به وقوع پیوست به‌طوری‌که مردم هر دو ماه ، دو ماه  رنگ پلو را نمی‌دیدند ولی در ایام عزای پسر فاطمه، نذری مال امام را نگه می‌داشتند و بهترین غذاها را برای اطعام عزاداران روانه مسجد می کردند .

وی  در بخش کوتاه سخنرانی خود از خداوند متعال خواست تا با عنایت خاصه ما را ادامه‌دهنده راه و ارزش‌های هشت هزار شهید سرافراز گیلان قرار دهد.

حجت‌الاسلام دکتر محمد ساجدی، امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه در ابتدای مراسم با اشاره به آیه‌ای از قران و استناد روایات معصومین در خصوص نقش و جایگاه انسان و برتری منزلت وی در نزد خدا بر پایه تقوا و کرامات امام هشتم علی ابن موسی‌الرضا سخنانی بیان کردند .

ارائه گزارش از مجموعه در حال ساخت مسجد روستای پنچاه توسط مرتضی قربانی، رئیس هیئت‌امنای مسجد جامع روستای پنچاه، هم‌چنین توضیحات دکتر محمدحسین قربانی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان درباره کمک‌های مساجد گیلان مطالبی را بیان کرد .

بازدید از اقدامات مسجد جامع روستای پنچاه که تاکنون بالغ‌بر ۴میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال هزینه شده است و کمک ۵۰ میلیون تومانی به مسجد جامع از سوی بخش امور مساجد سپاه پاسداران استان از دیگر برنامه‌های بازدید زین‌العابدین قربانی بوده است./ منبع : جلال شرق

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام