نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

میرزا کوچک جنگلی نماد مبارزه با استکبار ( 22 آبان 96 )


سفیرسبز : نماینده ولی فقیه در گیلان، میرزا کوچک جنگلی را نماد مبارزه با ظلم و ستم و ادامه دهنده راه امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: میرزا کوچک جنگلی نماد مبارزه با استکبار بود.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در جلسه برنامه‌ریزی ستاد کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی و شهدای روحانی و طلبه گیلان با تسلیت ایام اربعین امام حسین(ع) و رحلت و شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: حضور جمعیت بیش از 20 میلیون نفری در مراسم اربعین در دنیا بی‌نظیر است.

وی با تسلیت حادثه دلخراش زلزله در کشور، افزود: در حادثه زلزله تعدادی از هموطنان ما کشته شده و جمعی دیگر مجروح شدند و به این مناسبت مقام معظم رهبری پیام تسلیت صادر فرمودند.

رئیس ستاد کنگره میرزا کوچک جنگلی و شهدای روحانی و طلبه گیلان با بیان اینکه برخی از افراد برای رسیدن به دنیا حکومت می‌کنند، تصریح کرد: افرادی مانند ترامپ به گفته خود پایبند نبوده و با سیاست و حقه در تلاش هستند خود را به حفظ کنند.

آیت‌الله قربانی حرکت پیامبران، اولیای الهی و امام حسین(ع) را در راستای احیای زندگی انسانی خواند و بیان کرد: امام حسین(ع) به زندگی انسانی معنا داد و دنیا در اربعین به این مکتب توجه می‌کند.

وی، مکتب اسلام را عدالتخواه و طرفدار انسانیت توصیف کرد و گفت: امام حسین(ع) با قیام و شهادت خود مکتب اسلام را زنده کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به روشنگری علمای دین به‌ویژه امام خمینی(ره) در دنیای امروز، خاطرنشان کرد: فرهنگ جمهوری اسلامی با روشنگری‌های فقهی، علمی و دینی امام(ره) به وجود آمده است.

آیت‌الله قربانی، امام(ره) را احیاگر حاکمیت دین در جامعه ذکر کرد و یادآور شد: امام(ره) با تبیین حقایق دینی برای مردم توانست فرهنگی را پایه‌گذاری کند که در عالم تاثیرگذار است.

وی با تأکید براینکه تاثیرگذاری فرهنگ جمهوری اسلامی بالاتر از موشک است، اظهار کرد: پیشرفت در عرصه‌های مختلف نظامی و دفاعی کشور با فداکاری رزمندگان در جبهه‌ها محقق شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به وجود روح انقلابی میرزا کوچک جنگلی اشاره کرد و افزود: میرزا کوچک جنگلی هنگام ورود بیگانگان به میهن براساس آموزه‌های دینی قیام کرد.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری قیام میرزا کوچک جنگلی را مینیاتوری از جمهوری اسلامی توصیف کردند، متذکر شد: میرزا کوچک جنگلی مظلوم بود و روزهای سختی را احساس کرد.

وی، میرزا کوچک جنگلی را نماد مبارزه با ظلم و ستم و ادامه دهنده راه امام حسین(ع) دانست و تصریح کرد: میرزا کوچک جنگلی نماد مبارزه با استکبار بود و باید قدردان انسان‌هایی که برای دین و تحقق آرمان انبیای الهی از خودگذشتگی و ایثار کردند، باشیم.

جمع‌آوری 40 درصد از آثار شهدای روحانی گیلان

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور با گرامی‌داشت 11 آذر سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی گفت: در دوران دفاع مقدس تعداد 112 روحانی و طلبه استان به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام غلامحسن تسخیری، تعداد شهدای روحانی ترور گیلان را 11 نفر برشمرد و افزود: در رژیم طاغوت یک نفر روحانی در استان به شهادت رسیده است.

وی با بیان اینکه دو نفر روحانی گیلان در درگیری با گروهک کومله به شهادت رسیدند، تصریح کرد: دو نفر روحانی استان بر اثر سقوط هواپیما به شهادت رسیدند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به وجود 34 نفر شهید روحانی استان در تفحص‌های انجام شده در مناطق دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: میرزا کوچک جنگلی نماد شهدای روحانی گیلان است.

تسخیری با اشاره به وجود 150 شهید روحانی و طلبه در گیلان، بیان کرد: تاکنون 40 درصد از آثار شهدای روحانی استان جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام