نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

حرکت اوقاف بر مبنای اصول علمی و فرهنگی باشد ( 21 آبان 96 )


سفیر سبز : نماینده ولی فقیه در گیلان بر حفظ موقوفه‌ها تأکید کرد و گفت: حرکت اوقاف باید بر مبنای اصول علمی و فرهنگی باشد.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از رؤسای اداره‌های اوقاف و امور خیریه گیلان به مناسبت هفته وقف با تسلیت ایام اربعین و رحلت و شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: موقوفه‌ها امانت الهی محسوب می‌شوند و مدیران اجرایی امانتدار آن هستند.

وی، امانتداران را بهترین بندگان خداوند عنوان کرد و افزود: مردم بهترین‌های خود را به خدا هدیه می‌کنند و مدیران باید امانتداری امین باشند.

امام جمعه رشت با تأکید براینکه رفتار مدیران باید به‌گونه‌ای باشد مردم با اعتماد کامل اموال خود را وقف کنند، بیان کرد: مردم باید به اوقاف اعتماد داشته باشند و مسؤولان را امین خود بدانند.

آیت‌الله قربانی، بقاع متبرکه را مأمنی برای مردم دانست و تصریح کرد: زیربنای اعتقادی جامعه از بقاع متبرکه صورت گرفته و به آن باور داریم.

وی بر حفظ موقوفه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: حرکت اوقاف باید بر مبنای اصول علمی و فرهنگی باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: اوقاف باید مکان‌های مقدس را حفظ کند و دقت داشته باشد موقوفه‌ها تبدیل به اموال دیگران نشود.

ثبت 40 وقف جدید در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در دیدار مذکور به وجود 941 بقعه متبرکه و بیش از پنج هزار موقوفه در استان اشاره کرد و گفت: گیلان مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده به وجود حدود 22 هزار رقبه در گیلان اشاره کرد و افزود: حفظ موقوفه‌ها و بهره‌وری آنها از برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

وی از اخذ 750 سند مالکیت رقبه‌های گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و بیان کرد: اقدام قضایی برای موقوفه‌های استان انجام شده و تاکنون 73 دادخواست در محاکم قضایی مطرح شده، 49 پرونده تعیین تکلیف شده، 37 مورد له موقوفه‌ها و بقاع متبرکه صادر شده و 22 مورد حکم اجرایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه شناسایی موقوفه‌های جدیدالاکشف از برنامه‌های این اداره کل است، تصریح کرد: امسال حدود 30 هکتار زمین به ارزش 80 میلیارد تومان در شهرستان‌های انزلی، تالش و ... در استان شناسایی شده است.

علیزاده به اجرای 11 پروژه عمرانی در موقوفه‌های گیلان اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه‌های مذکور 160 میلیارد ریال ارزش افزوده دارد ضمن اینکه 300 شغل جدید ایجاد می‌شود.

وی از تشکیل کمیته یاوران وقف در گیلان خبر داد و یادآور شد: 30 کمیته یاوران وقف در استان تشکیل شده و از ابتدای سال جاری تاکنون 40 وقف جدید در گیلان داشتیم.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام