نماینده ولی فقیه در گیلان : دیدگاه (0)

فعالیت دانشجویان انجمن‌های اسلامی بر مبنای اسلام ناب باشد ( 9 آبان 96 )


سفیرسبز : نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: حرکت و فعالیت دانشجویان انجمن‌های اسلامی باید بر مبنای اسلام ناب که از حوزه‌های علمیه می‌جوشد، باشد و در رأس آن تبعیت و پیروی از ولایت فقیه است.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با اعضای شورای اجرایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه دانشجویان انجمن اسلامی مظهر اسلامیت نظام در دانشگاه هستند اظهار کرد: حرکت دانشجویان انجمن‌های اسلامی باید دارای اسلام ناب بر گرفته از کتاب، سنت، عقل و اجماع باشند.

وی ادامه داد: فعالیت دانشجویان انجمن‌های اسلامی باید بر مبنای اسلام ناب که از حوزه‌های علمیه می‌جوشد باشد و در رأس آن پیروی از منویات ولایت فقیه است.

امام جمعه رشت، تبعیت از ولایت فقیه را حائز اهمیت دانست و افزود: در دوران جوانی جزو ارادتمندان نواب صفوی بودم و ایشان را مظلومانه به شهادت رساندند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه دانشجویان پیرو ولایت فقیه می‌توانند در جامعه تاثیرگذار باشند، خاطرنشان کرد: شش ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امام(ره) فرمودند؛ امر به معروف و نهی از منکر واجب است و مردم به‌ویژه دانشجویان به تبعیت از ایشان قیام کردند.

وی، ولایتمداری جوانان در دوران دفاع مقدس را سبب عبور از روی مین‌ها دانست و بیان کرد: به سالروز شهادت محمدحسین فهمیده نزدیک می‌شویم و این نوجوان 13 ساله حجتی برای رزمندگان بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به پیروزی انقلاب اسلامی پس از 14 قرن به رهبری امام(ره) اشاره کرد و گفت: امام(ره) آرمان مقدس پیامبر(ص) و امامان(ع) را در جامعه پیاده کرد.

آیت‌الله قربانی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی امام(ره)، تصریح کرد: بنده مدت هشت سال افتخار شاگردی امام(ره) را داشتم و ایشان انسانی وارسته، مؤدب، مخلص و پاک بود.

وی، امام(ره) را مخالف با ظاهرسازی توصیف کرد و یادآور شد: اخلاص امام(ره) توانست دنیا را تکان دهد و اگر این روحیه در ما وجود داشته باشد می‌توانیم ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه اگر دنیای امروز دو قطبی باشد یکی از قطب‌ها ایران اسلامی است، اظهار کرد: ایران در گذشته عامل آمریکا و انگلیس در منطقه بود اما امروز توانسته در مقابل دنیای زورگو ایستادگی کند.

آیت‌الله قربانی، مقام معظم رهبری را تربیت شده مکتب امام(ره) خواند و افزود: اکنون دشمن تلاش می‌کند ولایت فقیه را بی‌اعتبار کند اما انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی کشور عبور کرده و بسیج مردمی در عراق و سوریه تشکیل شده است.

وی با تأکید براینکه عقیده فراتر از طرفداری از یک حزب و گروه است، بیان کرد: با زنده کردن مکتب اسلام باید مسیر را برای ظهور امام زمان(عج) هموار کنیم.

امام جمعه رشت، حرکت داعش را بر مبنای باطل دانست و متذکر شد: حرکت حزب‌الله براساس حق است.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه آگاهی است، تصریح کرد: اگر جامعه آگاهی داشته باشد حرکت می‌کند و در این راستا باید فکر پاک مانند افکار شهید مطهری‌ها در جامعه گسترش پیدا کند.

فعالیت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان در راستای کمک به نظام است

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان نیز در دیدار مذکور به تاسیس این انجمن پس از پیروزی انقلاب در سال 58 اشاره کرد و گفت: انجمن اسلامی به عنوان قدیمی‌ترین تشکل دانشجویی مانند تشکل‌های دیگر یک زبانی از دانشجو است و در دانشگاه تلاش می‌کند اهداف و نکته‌هایی که موجب تعالی نظام می‌شود، کمک کند و در این مسیر حرکت داشته باشد و به آن برسد.

مبین طاهری اضافه کرد: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان تلاش کرده، در زمانی که باید اظهارنظر کند و در کنار نظام باشد، اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه ارتقای آگاهی از اهداف انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان است، بیان کرد: تشکل مذکور تلاش کرده به دولت کمک کند و نقد سازنده داشته باشد.

انتهای پیام/

زیر مجموعه: خبر ها
به اشتراک بگذارید:
 

security code
تلگرام